Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > MİKOLOJİ VE MİKOTİK İNFEKSİYONLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKOLOJİ VE MİKOTİK İNFEKSİYONLAR Birinci düzey VMB 515 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE KARAKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Emre KARAKAYA
Dersin veriliş şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik ve pratik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
Dersin amacı Mantarların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi, mantar hastalıklarının etiyoloji, epizootiyoloji, semptom ve teşhisi hakkında genel bilgi verir.
Dersin tanımı Evcil hayvanlarda mikotik etkenlerin neden olduğu hastalıklar ve laboratuvar teşhisini içerir.

Dersin içeriği
1- Mantarların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi
2- Mantar sınıflarının özellikleri
3- Mantarların mikroskobik ve makroskobik morfolojileri
4- Mantarlarda üreme
5- Mantar fizyolojisi
6- Mantar hastalıklarında epizootiyoloji
7- Patojenik mantarların immunolojisi
8- Kutan mikozis infeksiyonları
9- Subkutan mikozis infeksiyonları
10- Sistemik mikozis infeksiyonları
11- Diğer mikozis infeksiyonları
12- Mikotoksinler ve mikotoksikozisler
13- Patojenik mantarların incelenmesi
14- Kültürlerin muayenesi, preparat ve kültür hazırlama yöntemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mantarların sınıflandırılması ve isimlendirilmesini öğrenir.
2- Mantarların sınıflarının özelliklerini öğrenir.
3- Mantar hastalıklarının epizootiyolojisini bilir.
4- Patojenik mantarların immünolojisini bilir.
5- Kutan ve sistemik mikozisleri öğrenir.
6- Mikotik infeksiyonların laboratuvar teşhisini öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Arda M, Mikoloji A.Ü. basımevi 1980
Yardımcı Kaynaklar Kavanagh K. Fungi biology and applications. 2005 John Wiley and Sons Ltd.

Ders ile ilgili dosyalar