Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ Üçüncü düzey BİY 637 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Dersin amacı öğrencilerin temel ve ileri düzeydeki hücresel yapıları daha iyi anlamalarını sağlamak ve biyolojik problemlere moleküler çözümler getirebilme kabiliyetlerini geliştirmektir.
Dersin tanımı Bu ders kapsamında; Hücre kimyası ve biyosentez, Proteinler, DNA, Kromozomlar ve Genom, DNA’ dan proteine, Gen ekspresyonunun kontrolu, DNA,RNA ve protein manipulasyonu, Hücrelerin incelenmesi, Membran Yapısı, Küçük moleküllerin membrandan hareketi ve membranların elektriksel özellikleri, hücre içi kompartmanlar (mitokondri,kloroplast ve peroksizomlar), Hücre içi veziküllerin hareketi, Enerji dönüşümü: mitokondri ve kloroplast, Hücre iskeleti (cytoskeleton), Hücre bağlantıları, hücre adezyonu ve ekstraselüler matrix, Kanser konularında bilgiler verilecektir.

Dersin içeriği
1- Hücre kimyası ve biyosentez
2- Makromoleküller
3- Hücreler genomu nasıl okur, DNA’dan proteine
4- Gen ekspresyonunun kontrolu
5- DNA,RNA ve protein manipulasyonu,
6- Hücrelerin incelenmesi, membran Yapısı
7- Küçük moleküllerin membrandan hareketi ve membranların elektriksel özellikleri
8- Ara Sınav
9- Hücre içi kompartmanlar (mitokondri,kloroplast ve peroksizomlar)
10- Hücre içi veziküllerin hareketi
11- Enerji dönüşümü: mitokondri ve kloroplast
12- Hücre iskeleti (cytoskeleton)
13- Hücre bağlantıları
14- Hücre adezyonu ve ekstraselüler matrix
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre kimyası ve makromoleküllerin biyosentezi hakkında bilgi sahibi olur.
2- Gen ekspresyonunun kontrolu, DNA,RNA ve protein manipulasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
3- Hücre membran yapısı vek üçük moleküllerin membrandan hareketi ve membranların elektriksel özelliklerini öğrenir.
4- Hücre içi kompartmanlar (mitokondri,kloroplast ve peroksizomlar) ve hücre içi veziküllerin hareketini öğrenir.
5- Enerji dönüşümü: mitokondri ve kloroplast hakkında bilgi sahibi olur.
6- Hücre iskeleti (cytoskeleton)elemanları ve hücre bağlantılarını kavrar.
7- Hücre adezyonu ve ekstraselüler matrix hakkında bilgi sahibi olur.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 10 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Molecular biology of the cell, Keith Roberts, Dennis Bray, Julian Lewis, Martin Raff, Alexander Johnson, Bruce Alberts, Garland Science, ISBN 9780815341055
Yardımcı Kaynaklar powerpoint sunumlar

Ders ile ilgili dosyalar