Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ |
İkinci düzey |
BİY 637 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencilerin temel ve ileri düzeydeki hücresel yapıları daha iyi anlamalarını sağlamak ve biyolojik problemlere moleküler çözümler getirebilme kabiliyetlerini geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders kapsamında; Hücre kimyası ve biyosentez, Proteinler, DNA, Kromozomlar ve Genom, DNA’ dan proteine, Gen ekspresyonunun kontrolu, DNA,RNA ve protein manipulasyonu, Hücrelerin incelenmesi, Membran Yapısı, Küçük moleküllerin membrandan hareketi ve membranların elektriksel özellikleri, hücre içi kompartmanlar (mitokondri,kloroplast ve peroksizomlar), Hücre içi veziküllerin hareketi, Enerji dönüşümü: mitokondri ve kloroplast, Hücre iskeleti (cytoskeleton), Hücre bağlantıları, hücre adezyonu ve ekstraselüler matrix, Kanser konularında bilgiler verilecektir.
|
1- |
Hücre kimyası ve biyosentez
|
2- |
Makromoleküller
|
3- |
Hücreler genomu nasıl okur, DNA’dan proteine
|
4- |
Gen ekspresyonunun kontrolu
|
5- |
DNA,RNA ve protein manipulasyonu,
|
6- |
Hücrelerin incelenmesi, membran Yapısı
|
7- |
Küçük moleküllerin membrandan hareketi ve membranların elektriksel özellikleri
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Hücre içi kompartmanlar (mitokondri,kloroplast ve peroksizomlar)
|
10- |
Hücre içi veziküllerin hareketi
|
11- |
Enerji dönüşümü: mitokondri ve kloroplast
|
12- |
Hücre iskeleti (cytoskeleton)
|
13- |
Hücre bağlantıları
|
14- |
Hücre adezyonu ve ekstraselüler matrix
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hücre kimyası ve makromoleküllerin biyosentezi hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Gen ekspresyonunun kontrolu, DNA,RNA ve protein manipulasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Hücre membran yapısı vek üçük moleküllerin membrandan hareketi ve membranların elektriksel özelliklerini öğrenir.
|
4- |
Hücre içi kompartmanlar (mitokondri,kloroplast ve peroksizomlar) ve hücre içi veziküllerin hareketini öğrenir.
|
5- |
Enerji dönüşümü: mitokondri ve kloroplast hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Hücre iskeleti (cytoskeleton)elemanları ve hücre bağlantılarını kavrar.
|
7- |
Hücre adezyonu ve ekstraselüler matrix hakkında bilgi sahibi olur.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
10
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
40
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Molecular biology of the cell, Keith Roberts, Dennis Bray, Julian Lewis, Martin Raff, Alexander Johnson, Bruce Alberts, Garland Science, ISBN 9780815341055
|
Yardımcı Kaynaklar
|
powerpoint sunumlar
|
|