Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA FİNCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Assist.Prof.Dr.Mustafa Fincan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
None
|
Dersin veriliş şekli
|
Face to face
|
Dersin amacı
|
Main focus in this course is two-fold, one is the introduction of fundamental knowledge related to food quality assurance systems and standards, the other is to get students to gain and develop practical knowledge and practices on Hazard Analysis & Critical Control Points (HACCP)-applications.
|
Dersin tanımı
|
Differing from each others in some ways, several main food quality assurance systems are currently in practice. Common in these systems, the concept, Hazard Analysis & Critical Control Points (HACCP)occupies an important place in assuring the food safety. During this course, main food quality assurance systems will primarily be reviewed, after that, main emphasis will be given to the concept, Hazard Analysis & Critical Control Points (HACCP).The subject will be studied by reviewing fundamental principles and its application to different food production groups. Moreover, the student will be introduced a pc -based program for the HACCP evaluation and complete an assignment using the program
|
1- |
Food quality and assurance
|
2- |
Food quality and assurance systems and standarts
|
3- |
Hazard Analysis Critical Control Points (HACCP), definitions, principles and applications
|
4- |
An overview of HACCP, definitions, principles and applications
|
5- |
HACCP,Prerequisite Programs
|
6- |
HACCP, Education and Training
|
7- |
HACCP, definitions, principles and applications
|
8- |
HACCP, definitions, principles and applications
|
9- |
Implementation of a HACCP plan and maintenance
|
10- |
Review of some HACCP plan-examples
|
11- |
Review of some HACCP plan-examples
|
12- |
Review of some HACCP plan-examples
|
13- |
HACCP softwares, introduction
|
14- |
Founding a HACCP plan in a chosen food production and practices
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
At the end of the course, students should have gained the necessary knowledge and skills described in the objectives of the course
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek.
|
|
2- |
Gıda Mühendisliği alanındaki bir problemi tanılamak, çözüm yöntemi geliştirmek ve uygulamak.
|
|
3- |
Gıda Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak.
|
|
4- |
Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek.
|
|
5- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak.
|
|
6- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Gıda Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanabilmek.
|
|
8- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenmek.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olmak.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
4
|
15
|
60
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hazard Analysis & Critical Control Points (HACCP), http://www.fda.gov/
|
|