Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (y.l) > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 İkinci düzey İFE 702 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. EMİNE GÜNERİ ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Fen Bilgisi Eğitimi Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Fen Bilgisi Eğitimi Öğretim Üyeleri
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Tez Öğrencisinin tez sürecini yürütmek
Dersin tanımı Tez Öğrencisinin tez sürecinin yürütülmesi

Dersin içeriği
1- Tez süreci hakkında bilgilendirme
2- Tez süreci hakkında bilgilendirme
3- Tez süreci hakkında bilgilendirme
4- Tez önerisi hazırlama çalışmaları hakkında bilgilendirme
5- Tez önerisi hazırlama çalışmaları hakkında bilgilendirme
6- Tez önerisi hazırlama çalışmaları hakkında dönüt verme
7- Tez önerisi hazırlama çalışmaları hakkında dönüt verme
8- Tez önerisi hazırlama çalışmaları hakkında dönüt verme
9- Tez önerisi hazırlama çalışmaları hakkında dönüt verme
10- Tez önerisi hazırlama çalışmaları hakkında dönüt verme
11- Tez önerisi hazırlama çalışmaları hakkında dönüt verme
12- Tez önerisi hazırlama çalışmaları hakkında dönüt verme
13- Tez Önerisini oluşturma ve etik kurula hazırlık
14- Tez Önerisini oluşturma ve etik kurula hazırlık
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez süreci hakkında bilgi sahibi olurlar
2- Tez hakkında literatür taraması yaparlar
3- Tez hakkında literatür taraması yaparlar
4- Tez hakkında literatür taraması yaparlar
5- Tez hakkında literatür taraması yaparlar
6- Tez hakkında literatür taraması yaparlar
7- Tez önerisi yazma sürecini yürütürler
8- Tez önerisi yazma sürecini yürütürler
9- Tez önerisi yazma sürecini yürütürler
10- Tez önerisi yazma sürecini yürütürler

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8-
2- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
3- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
4- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
7- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
8- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. 9-
9- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
10- Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
11- Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
12- Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
13- Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
14- Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
15- Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar