Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > İSTATİSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSTATİSTİK Birinci düzey F-SRV214 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BANU SUNGUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HARUN KINACI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders anlatımı ve öğrencilerin bireysel çalışması
Dersin amacı Temel istatistiksel yöntemleri anlama, verilerin istatistiksel yöntemler kullanarak analiz edilmesi ve bulguların yorumlanması yeteneğinin geliştirilmesi
Dersin tanımı İstatistiğe ilişkin temel kavramlar, merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ölçüleri, olasılık, kesikli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları, kesikli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları, örnekleme, hipotez testi, korelasyon ve regresyon

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar: istatistik, değişken, parametre, vb.
2- Veri toplama, istatistiksel veri ve tablolar
3- Veri toplama, istatistiksel veri ve grafikler
4- Merkezi eğilim ölçüleri (aritmetik ortalama, medyan, mod)
5- Merkezi eğilim ölçüleri (aritmetik ortalama, medyan, mod)
6- Değişkenlik ölçüleri (varyans, standart sapma, vb.)
7- Değişkenlik ölçüleri (varyans, standart sapma, vb.)
8- Ara Sınav
9- Olasılık
10- Kesikli rasgele değişkenler ve olasılık dağılımları
11- Kesikli rasgele değişkenler ve olasılık dağılımları
12- Binom ve Poisson olasılık dağılımları
13- Sürekli değişkenler ve olasılık dağılımları
14- Normal dağılım
15- Dönem sonu tekrarı
16- Final sınavı
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sahadan elde edilecek verinin ölçme düzeylerini listeler.
2- Elde edilen veriye ilişkin tablo ve grafikleri çizer ve yorumlar.
3- Elde edilen veriye ilişkin özetleyici istatistikleri hesaplar ve yorumlar.
4- Temel olasılık kuramı kavramlarına dair problemleri çözer.
5- Rasgele değişken kavramı bilir ve kesikli rasgele değişkenlerin olasılık fonksiyonu ile dağılım fonksiyonu oluşturur.
6- Kesikli olasılık dağılımları ile temel sürekli olasılık dağılımlarına ilişkin problemleri çözer.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 13 13
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ünver Ö, Gamgam H. ve Altunkaynak B, Temel İstatistik Yöntemler, Seçkin Yayıncılık, 2011 Büyüköztürk Ş., Köklü N. ve Çokluk-Bökeoğlu Ö., Sosyal Bilimler İçin İstatistik, Pegem Akademi Yayıncılık, 2010 Bowerman B.L., O'Connell R.T., Murphree E.S. ve Orris J.B., İşletme İstatistiğinin Temelleri, Nobel Yayın Dağıtım, 2013
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar