Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
LİTOGRAFYA |
Birinci düzey |
RESUS015 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Özgün baskı teknikleri tanıtma. Litografi baskı teknik özelliklerini tanıtma. Baskı aşamalarını gösterme. Öğrencilere uygulama yaptırma.
|
Dersin amacı
|
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Özgün baskı resmin tanıtılması. Özgün baskı çeşitleri ve baskı teknikleri hakkında genel bilgi verilmesi. Özgün baskı örneklerin gösterilmesi.
|
2- |
Litografi baskı tekniğin tanıtılması ve tarihi gelişiminin açıklanması. Baskıda kullanılan malzemelerin, araç-gereçlerin ve makinelerin tanıtılması.
|
3- |
Litografi baskıda işlem sırasının tanıtılması. Taş üzerinde baskı alanını ve kağıt boyutlarının tespit edilmesi.
|
4- |
Taşın aşındırılması ve eskizin transferi. Nitrik asit-arap zamkı uygulaması.
|
5- |
Çıkartma mürekkebi uygulaması ve düzeltmelerin yapılması
|
6- |
Çoğaltma baskıların gerçekleştirilmesi
|
7- |
Çoğaltma baskıların gerçekleştirilmesi
|
8- |
VİZE SINAVI
|
9- |
Final eskizleri çalışmaları.
|
10- |
Taşın aşındırılması ve eskizin transferi. Nitrik asit-arap zamkı uygulaması.
|
11- |
Taşın aşındırılması ve eskizin transferi. Nitrik asit-arap zamkı uygulaması.
|
12- |
Çıkartma mürekkebi uygulaması ve düzeltmelerin yapılması
|
13- |
Çıkartma mürekkebi uygulaması ve düzeltmelerin yapılması
|
14- |
Final çoğaltma baskıların gerçekleştirilmesi
|
15- |
Final çoğaltma baskıların gerçekleştirilmesi
|
16- |
FİNAL SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Özgün baskı tekniklerini öğrenmek ve gerektiğinde anlatabilme
|
2- |
Litografi baskıda kullanılan malzemeleri bilme ve anlatabilme
|
3- |
Aşamalarıyla litografi baskıyı doğru olarak gerçekleştirebilme
|
4- |
Litografi baskı atölyesinde bulunan araç-gereçleri kullanabilme
|
5- |
Atölye çalışma düzenini bilme, dikkatli ve temiz çalışmayı öğrenme
|
6- |
Edisyonu bilme ve doğru uygulayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
3- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
|
5- |
Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
6- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
|
|
7- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
|
|
8- |
İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
10- |
Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
|
|
11- |
Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
|
12- |
Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Bir turu planlar, uygular ve denetler.
|
|
14- |
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
|
|
15- |
Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
|
16- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
|
|
17- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
|
|
18- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
|
|
19- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
|
|
20- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
1
|
8
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-Printmaking for Beginners, A&C Black, London, 2003 -Rosemary Simmons -Dictionary of Printmaking Terms, A&C Black, London, 2002aking Today , Jules Heller, Holt Rinehart and Winston Co. USA, 197 -Taşbaskı ATAR Atilla, 1994, Başlangıcından Günümüze, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir. - Dictionaire Technique de I ‘Estampe ,BÉGUIN, Andre, 1998, , Paris. - Grafik Üretim Teknikleri ÖZER Atilla, 1995, , Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 850, Eskişehir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|