Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > LİTOGRAFYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİTOGRAFYA Birinci düzey RESUS015 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Özgün baskı teknikleri tanıtma. Litografi baskı teknik özelliklerini tanıtma. Baskı aşamalarını gösterme. Öğrencilere uygulama yaptırma.
Dersin amacı
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Özgün baskı resmin tanıtılması. Özgün baskı çeşitleri ve baskı teknikleri hakkında genel bilgi verilmesi. Özgün baskı örneklerin gösterilmesi.
2- Litografi baskı tekniğin tanıtılması ve tarihi gelişiminin açıklanması. Baskıda kullanılan malzemelerin, araç-gereçlerin ve makinelerin tanıtılması.
3- Litografi baskıda işlem sırasının tanıtılması. Taş üzerinde baskı alanını ve kağıt boyutlarının tespit edilmesi.
4- Taşın aşındırılması ve eskizin transferi. Nitrik asit-arap zamkı uygulaması.
5- Çıkartma mürekkebi uygulaması ve düzeltmelerin yapılması
6- Çoğaltma baskıların gerçekleştirilmesi
7- Çoğaltma baskıların gerçekleştirilmesi
8- VİZE SINAVI
9- Final eskizleri çalışmaları.
10- Taşın aşındırılması ve eskizin transferi. Nitrik asit-arap zamkı uygulaması.
11- Taşın aşındırılması ve eskizin transferi. Nitrik asit-arap zamkı uygulaması.
12- Çıkartma mürekkebi uygulaması ve düzeltmelerin yapılması
13- Çıkartma mürekkebi uygulaması ve düzeltmelerin yapılması
14- Final çoğaltma baskıların gerçekleştirilmesi
15- Final çoğaltma baskıların gerçekleştirilmesi
16- FİNAL SINAVI
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Özgün baskı tekniklerini öğrenmek ve gerektiğinde anlatabilme
2- Litografi baskıda kullanılan malzemeleri bilme ve anlatabilme
3- Aşamalarıyla litografi baskıyı doğru olarak gerçekleştirebilme
4- Litografi baskı atölyesinde bulunan araç-gereçleri kullanabilme
5- Atölye çalışma düzenini bilme, dikkatli ve temiz çalışmayı öğrenme
6- Edisyonu bilme ve doğru uygulayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Printmaking for Beginners, A&C Black, London, 2003 -Rosemary Simmons -Dictionary of Printmaking Terms, A&C Black, London, 2002aking Today , Jules Heller, Holt Rinehart and Winston Co. USA, 197 -Taşbaskı ATAR Atilla, 1994, Başlangıcından Günümüze, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir. - Dictionaire Technique de I ‘Estampe ,BÉGUIN, Andre, 1998, , Paris. - Grafik Üretim Teknikleri ÖZER Atilla, 1995, , Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 850, Eskişehir.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar