Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MURAT MUŞTU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MURAT MUŞTU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün (yüz yüze)
|
Dersin amacı
|
Biyolojik mücadele bakımından önemli olan doğal düşman böceklerin tanımları, konukçuları ve biyolojik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Avcı ve parazitoit böceklerin beslenme ve yaşayışları hakkında bilgi verilmesi, biyolojik mücadele açısından önemli türleri ve özelliklerinin bilinmesi
|
1- |
Entomofag böceklerin genel özellikleri ve sınıflandırması
|
2- |
Coccinellidae familyasının sistematiği, morfolojisi, biyolojisi, habitatları ve beslenme özellikleri
|
3- |
Chrysopidae familyasının sistematiği, morfolojisi, biyolojisi, habitatları ve beslenme özellikleri
|
4- |
Anthocoridae familyasının sistematiği, morfolojisi, biyolojisi, habitatları ve beslenme özellikleri
|
5- |
Syrphidae familyasının sistematiği, morfolojisi, biyolojisi, habitatları ve beslenme özellikleri
|
6- |
Tachinidae familyasının sistematiği, morfolojisi, biyolojisi, habitatları ve beslenme özellikleri
|
7- |
Chamaemyiidae familyasının sistematiği, morfolojisi, biyolojisi, habitatları ve beslenme özellikleri
|
8- |
Ichneumonidae familyasının sistematiği, morfolojisi, biyolojisi, habitatları ve beslenme özellikleri
|
9- |
Braconidae familyasının sistematiği, morfolojisi, biyolojisi, habitatları ve beslenme özellikleri
|
10- |
Encrytidae familyasının sistematiği, morfolojisi, biyolojisi, habitatları ve beslenme özellikleri
|
11- |
Trichogrammatidae familyasının sistematiği, morfolojisi, biyolojisi, habitatları ve beslenme özellikleri
|
12- |
Hiperparazitizm ve hiperparazit böcekler
|
13- |
Avcı böcekler ve biyolojik mücadele
|
14- |
Parazitoit böcekler ve biyolojik mücadele
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Entomofag böceklerin sınıflandırılması hakında bilgi sahibidir
|
2- |
Değişik takım ve familyalarda bulunan entomofag böceklerin tanınmaları, konukçuları, yayılışları, ergin davranışları, gelişmeleri, üreme güçleri, cinsiyet oranı ve diğer biyolojik özellikleri hakında bilgi sahibidir
|
3- |
Entomofag böceklerin konukçularıyla ilişkileri konusunda bilgi sahibidir
|
4- |
Entomofag böceklerin biyolojik mücadele içerisindeki önemlerini bilir
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
48
|
48
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
48
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Clausen, C.P., 1940, Entomophagous Insect. Mc Graw-Hill Book Co., Inc., New York, 668 pp.
Hodek I., 1973. Biology of Coccinellidae.
Biology of Chrysopidae, 1983, Michael Canard, Yves Semeria,T.R. New
|
|