Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Hemşirelik > ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME IV
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME IV Birinci düzey HEM 201 Zorunlu 4 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ İLKER YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Araştırma Görevlisi Dr. İlker YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Öğrenci raporları, gezi, okuma ve gözlem yapma.
Dersin amacı Bu ders ile öğrencinin, kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirmesi; sportif, sanatsal, kültürel, akademik faaliyetlere katılarak akademik, sosyal ve entelektüel gelişimini sağlaması; yaptığı etkinliklerle eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme ve iletişim gibi becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Öğrenmeyi öğrenerek öğrencinin bütüncül bir yaklaşımla kendisini geliştirmesi için yapılan etkinlikler

Dersin içeriği
1- Derse giriş ve programın açıklanması
2- En az bir akademik etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
3- En az bir sosyokültürel etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
4- 4En az bir sportif etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
5- Üye olduğu kulübün en az bir faaliyetine katılır ve kanıt sunar.
6- İkinci sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış kitap listesinde yer alan bir kitabı okur ve kitaba ilişkin özet sunar.
7- İkinci sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış film listesinde yer alan bir film/belgesel izler ve rapor sunar.
8- Hasta hakları yönetmeliğini okuyarak klinikte yapılan uygulamalara yönelik eleştirel bakış açısıyla bir kompozisyon yazar.
9- Hasta ve çalışan güvenliği yönetmeliğini okuyarak klinikte yapılan uygulamalara yönelik eleştirel bakış açısıyla bir kompozisyon yazar.
10- Hemşirelik yönetmeliği okuyarak eleştirel bakış açısıyla bir kompozisyon yazar.
11- Hasta bakımında kullanılan teknolojik cihazlara yönelik araştırma yapar ve sunar.
12- Klinikte kullanılan bir cihazı kullanmayı öğrenir ve kanıt sunar.
13- Kişisel gelişimini sağlayacak kurs, sertifika ve eğitim programlarına katılır ve kanıt sunar.
14- Mesleki ve bilimsel gelişimini sağlayacak kurs, sertifika ve eğitim programlarına (TÜBİTAK; ETTO; SPSS, Araştırma vb.) katılır ve kanıt sunar.
15- Dersin genel değerlendirmesi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci kendi öğrenme becerilerini tanır.
2- kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirir.
3- Bilimsel, kültürel, sosyal ve sportif faaliyetlere katılır.
4- Akademik ve entellektüel gelişimini sağlayacak etkinliklere katılır.
5- Bir sosyal sorumluluk projesi ya da etkinliğinde yer alır.
6- İlgi duyduğu alanlarda kitap okuma, film izleme ve bunları yorumlama becerisini geliştirir.
7- Yönetmeliklere ilişkin eleştireler bakış açısı kazanır.
8- Kliniğe ilişkin en az bir cihaz kullanımını öğrenir.
9- İletişim becerilerini geliştirir.
10- Katılım gösterdiği etkinliklerin etkisiyle eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerileri kazanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3- Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4- Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5- Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6- Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7- Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8- Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9- Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11- Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar