Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME IV |
Birinci düzey |
HEM 201 |
Zorunlu |
4 |
1.00 |
1.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ İLKER YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Araştırma Görevlisi Dr. İlker YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenci raporları, gezi, okuma ve gözlem yapma.
|
Dersin amacı
|
Bu ders ile öğrencinin, kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirmesi; sportif, sanatsal, kültürel, akademik faaliyetlere katılarak akademik, sosyal ve entelektüel gelişimini sağlaması; yaptığı etkinliklerle eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme ve iletişim gibi becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenmeyi öğrenerek öğrencinin bütüncül bir yaklaşımla kendisini geliştirmesi için yapılan etkinlikler
|
1- |
Derse giriş ve programın açıklanması
|
2- |
En az bir akademik etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
|
3- |
En az bir sosyokültürel etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
|
4- |
4En az bir sportif etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
|
5- |
Üye olduğu kulübün en az bir faaliyetine katılır ve kanıt sunar.
|
6- |
İkinci sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış kitap listesinde yer alan bir kitabı okur ve kitaba ilişkin özet sunar.
|
7- |
İkinci sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış film listesinde yer alan bir film/belgesel izler ve rapor sunar.
|
8- |
Hasta hakları yönetmeliğini okuyarak klinikte yapılan uygulamalara yönelik eleştirel bakış açısıyla bir kompozisyon yazar.
|
9- |
Hasta ve çalışan güvenliği yönetmeliğini okuyarak klinikte yapılan uygulamalara yönelik eleştirel bakış açısıyla bir kompozisyon yazar.
|
10- |
Hemşirelik yönetmeliği okuyarak eleştirel bakış açısıyla bir kompozisyon yazar.
|
11- |
Hasta bakımında kullanılan teknolojik cihazlara yönelik araştırma yapar ve sunar.
|
12- |
Klinikte kullanılan bir cihazı kullanmayı öğrenir ve kanıt sunar.
|
13- |
Kişisel gelişimini sağlayacak kurs, sertifika ve eğitim programlarına katılır ve kanıt sunar.
|
14- |
Mesleki ve bilimsel gelişimini sağlayacak kurs, sertifika ve eğitim programlarına (TÜBİTAK; ETTO; SPSS, Araştırma vb.) katılır ve kanıt sunar.
|
15- |
Dersin genel değerlendirmesi
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci kendi öğrenme becerilerini tanır.
|
2- |
kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirir.
|
3- |
Bilimsel, kültürel, sosyal ve sportif faaliyetlere katılır.
|
4- |
Akademik ve entellektüel gelişimini sağlayacak etkinliklere katılır.
|
5- |
Bir sosyal sorumluluk projesi ya da etkinliğinde yer alır.
|
6- |
İlgi duyduğu alanlarda kitap okuma, film izleme ve bunları yorumlama becerisini geliştirir.
|
7- |
Yönetmeliklere ilişkin eleştireler bakış açısı kazanır.
|
8- |
Kliniğe ilişkin en az bir cihaz kullanımını öğrenir.
|
9- |
İletişim becerilerini geliştirir.
|
10- |
Katılım gösterdiği etkinliklerin etkisiyle eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerileri kazanır.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
|
|
3- |
Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
|
|
4- |
Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
|
|
5- |
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
|
|
6- |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
|
|
9- |
Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
|
|
10- |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
|
|
11- |
Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|