Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ULUSLARARASI TURİZM |
İkinci düzey |
TUR515 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERŞAN YILDIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR.ÖĞR.ÜYESİ HARUN ÇALHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Uluslararası turizm işletmeleri, faaliyetleri ve sektörde yaşanan gelişmeler hakkında öğrencilere detaylı bilgiler vermek ve akademik tartışma ortamı oluşturarak sistematik ve analitik düşünmeyi geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste Uluslararası Turizm faaliyetleri turizm işletmeciliği açısından ele alınmaktadır.
|
1- |
Kavramsal çerçeve ve uluslararası turizmin ortaya çıkışı
|
2- |
Çok uluslu turizm işletmeleri
|
3- |
İşletmeler arası anlaşmalar: Centilmenlik anlaşmaları, Karteller, Tröstler, Konsorsiyumlar, Holdingler
|
4- |
Çok uluslu turizm işletmeleri; konaklama işletmeleri, yiyecek ve içecek işletmeleri, hava yolu işletmeleri
|
5- |
Uluslararası rekabetin önemi ve yapısı, rekabet gücünü açıklayan teorik yaklaşımlar
|
6- |
Destinasyon Rekabeti
|
7- |
Uluslararası turizmde ekonomik çevre
|
8- |
Uluslararası turizmde politik çevre
|
9- |
Uluslararası turizmde kültürel çevre
|
10- |
Uluslararası turizm ve gelecek beklentileri
|
11- |
Çok uluslu otel işletmeleri: Örnek uygulamalar
|
12- |
Çok Uluslu Yiyecek İçecek İşletmeleri: Örnek uygulamalar
|
13- |
Çok Uluslu Havayolu İşletmeleri: Örnek uygulamalar
|
14- |
Türkiye''nin uluslararası turizmdeki yeri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Turizm faaliyetlerini uluslararası yönleriyle anlar.
|
2- |
Çok uluslu turizm şirketlerinin yapısı ve işleyiş mekanizmaları anlar.
|
3- |
Turizmin en hızlı büyüyen sektörler arasında yer almasının ülke açısından önemi kavrar.
|
4- |
Turizm sektörü ve uluslararası rekabete etkisi anlar.
|
5- |
Uluslararası turizmin ekonomik, kültürel ve politik etkilerini tartışacak düzeyde öğrenir.
|
6- |
Uluslararası turizmin sosyolojik etkileri olan tolerans, farklı kültürleri anlama, tahammül gibi duyguları gelişir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm alanındaki kavramları ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirme
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği ile ilgili tartışma ve analizleri paydaşlara sunma
|
|
3- |
Turizm alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma
|
|
4- |
Turizm ile ilgili çalışma alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları yorumlama
|
|
5- |
Turizm veya yakın alanlarda geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama
|
|
6- |
Turizm alanıyla ilgili proje yürütme, yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma
|
|
7- |
Turizm işletmeciliği alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme
|
|
8- |
Turizm alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme
|
|
9- |
Turizm alanıyla ilgili olarak toplumun ilgi, istek ve ihtiyaçlarını belirleme
|
|
10- |
Toplumun turizm işletmeciliği alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
5
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Contemporary Tourism: An international approach, Chris Cooper, C. Michael Hall.
International Hospitality Management: Concepts and Cases, Alan Clarke and Wei Chen.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
UNWTO Tourism Highlights, UNWTO Raporları, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Raporları.
|
|