Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (doktora) > KONTROL SİSTEMLERİNİN TASARIMI VE SİMULASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KONTROL SİSTEMLERİNİN TASARIMI VE SİMULASYONU Üçüncü düzey EEM 514 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Otomatik Kontrol Teorisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYTEKİN BAĞIŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYTEKİN BAĞIŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Sınıfta yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, doğrusal kontrol sistemlerinin analizi, tasarımı ve simülasyonu için matematiksel temellerin ve yöntemlerin incelenmesidir.
Dersin tanımı Kontrol sistemlerinin tasarım esaslarının ve yöntemlerinin bilgisayar destekli olarak incelenmesi

Dersin içeriği
1- Kontrol sistemi tasarımına giriş
2- Temel kontrol organları, kontrol sistemleri, elektronik kontrolörler
3- Kontrol sistemlerinin bilgisayar destekli analizi
4- Kontrol sistemlerinin bilgisayar destekli analizi
5- Kontrol edilebilirlik, gözlenebilirlik ve kararlılık kavramları
6- Durum geri besleme ve kutup yerleştirme ile tasarım
7- Durum gözlemcileri ve gözlemci tasarımı
8- PID kontrolör tasarımı
9- PID kontrolör tasarımı
10- Kontrol sistemlerinin frekans domeninde tasarımı
11- Kontrol sistemlerinin frekans domeninde tasarımı
12- Kontrol sistemlerinin bilgisayar destekli simülasyonu
13- Kontrol sistemlerinin bilgisayar destekli simülasyonu
14- Kontrol sistemlerinin bilgisayar destekli simülasyonu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
3- mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
4- verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme becerisi
5- bireysel ve toplu olarak çalışabilme becerisi
6- çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • B.C. Kuo, Otomatik Kontrol Sistemleri, Literatür Yayınları (uyarlama ve çeviri: Atilla Bir), 1999. • K. Ogata, Modern Control Engineering-3rd ed., Prentice-Hall, 1997. • R.C. Dorf, R.H. Bishop, Modern Control Systems, Addison Wesley Longman, Inc., 1998
Yardımcı Kaynaklar • C.T. Chen, Analog and Digital Control System Design, Saunders College Pub., 1993. • S.M. Shinners, Modern Control System Theory and Design-2nd ed., John Wiley & Sons, Inc., 1998. • R.S. Burns, Advanced Control Engineering, Butterworth-Heinemann, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar