Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > KONTROL SİSTEMLERİNİN TASARIMI VE SİMULASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KONTROL SİSTEMLERİNİN TASARIMI VE SİMULASYONU İkinci düzey EEM 514 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Otomatik Kontrol Teorisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYTEKİN BAĞIŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYTEKİN BAĞIŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Sınıfta yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, doğrusal kontrol sistemlerinin analizi, tasarımı ve simülasyonu için matematiksel temellerin ve yöntemlerin incelenmesidir.
Dersin tanımı Kontrol sistemlerinin tasarım esaslarının ve yöntemlerinin bilgisayar destekli olarak incelenmesi

Dersin içeriği
1- Kontrol sistemi tasarımına giriş
2- Temel kontrol organları, kontrol sistemleri, elektronik kontrolörler
3- Kontrol sistemlerinin bilgisayar destekli analizi
4- Kontrol sistemlerinin bilgisayar destekli analizi
5- Kontrol edilebilirlik, gözlenebilirlik ve kararlılık kavramları
6- Durum geri besleme ve kutup yerleştirme ile tasarım
7- Durum gözlemcileri ve gözlemci tasarımı
8- PID kontrolör tasarımı
9- PID kontrolör tasarımı
10- Kontrol sistemlerinin frekans domeninde tasarımı
11- Kontrol sistemlerinin frekans domeninde tasarımı
12- Kontrol sistemlerinin bilgisayar destekli simülasyonu
13- Kontrol sistemlerinin bilgisayar destekli simülasyonu
14- Kontrol sistemlerinin bilgisayar destekli simülasyonu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
3- mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
4- verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme becerisi
5- bireysel ve toplu olarak çalışabilme becerisi
6- çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • B.C. Kuo, Otomatik Kontrol Sistemleri, Literatür Yayınları (uyarlama ve çeviri: Atilla Bir), 1999. • K. Ogata, Modern Control Engineering-3rd ed., Prentice-Hall, 1997. • R.C. Dorf, R.H. Bishop, Modern Control Systems, Addison Wesley Longman, Inc., 1998
Yardımcı Kaynaklar • C.T. Chen, Analog and Digital Control System Design, Saunders College Pub., 1993. • S.M. Shinners, Modern Control System Theory and Design-2nd ed., John Wiley & Sons, Inc., 1998. • R.S. Burns, Advanced Control Engineering, Butterworth-Heinemann, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar