Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EMİNE GÜLDÜOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. CENGİZ KARTIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Osmanlı son döneminden başlayarak çöküş yıllarının gerekçelerini, Milli Mücadelenin anlamını, Cumhuriyetin ilanı ile birlikte başlayan siyasi, sosyal ve ekonomik değişimleri anlatmak.
|
Dersin tanımı
|
Milli Mücadele döneminin siyasi cephesinden 1990''''lara Türkiye ve dünyada gelişen siyasi, ekonomik, sosyo-politik olayların anlaşılması
|
1- |
Lozan Barış Konferansı (Konferans İçin Yapılan Hazırlıklar- Görüşmelerin Başlaması ve Birinci Dönem-Konferansın Kesintiye Uğraması ve Türkiye’de Önemli Olaylar-Konferansın İkinci Dönemi ve Antlaşma’nın İmzalanması-Lozan Barış Antlaşması’nın Üzerine Değerlendirilme-Lozan Barış Antlaşması’nın Önemli Koşulları-Lozan’ın Getirdikleri
|
2- |
Cumhuriyetin İlanı ve Tepkiler; Halifeliğin Kaldırılması (Halifelik Sorununun Ortaya Çıkışı ve Halifeliğin Kaldırılmasını Hazırlayan Olaylar
|
3- |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve Şeyh Sait İsyanı (Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası’nın Kurulması; Şeyh Sait İsyanı ve Takrir-i Sükûn Kanunu; Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası’nın Kapatılması; İzmir Suikastı Girişimi) Serbest Cumhuriyet Fırkası ve Menemen Olayı; Atatürk-İnönü Ayrılığı
|
4- |
İnkılâplar ve Hedeflerine Genel Bir Bakış; Hukuk Alanında Yapılan yenilikler (Osmanlı Hukuk Sistemi Hakkında Kısa Bir Değerlendirme); 1924 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu; Türk Medeni Kanunu’nun Kabul Edilmesi; Diğer Temel Kanunların Kabul Edilmesi; Kadın Hakları. Toplumsal Yaşamda Yapılan Devrimler (Giyim ve Kuşamda Çağdaşlaşma: Şapka Giyilmesi Hakkındaki Kanun; Tekke, Zaviye ve Türbelerin Kapatılması; Uluslararası Saat, Takvim, Rakam, Ölçü ve Hafta Tatili’nin Kabul Edilmesi; Soyadı Kanunu’nun Kabulü; Sağlık Alanındaki Gelişmeler)
|
5- |
Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan Devrimler; Cumhuriyet Öncesi Eğitim Sistemine Bir Bakış; Eğitim ve Öğretim Sisteminin Kökten Değiştirilmesi: Tevhid-i Tedrisat Kanunu; Yeni Türk Alfabesinin Kabul Edilmesi; Yeni Tarih ve Dil Anlayışı; Darülfünun’dan İstanbul Üniversitesi’ne; Güzel Sanatlar
|
6- |
Ekonomik Alandaki Gelişmeler; Son Dönem Osmanlı Ekonomisi; Türkiye İktisat Kongresi ve Sonuçları; Cumhuriyetin İlk Yıllarında Ekonomik Faaliyetler; Devletçilik Uygulamasına Geçiş
|
7- |
Ekonomik Alandaki Gelişmeler; Son Dönem Osmanlı Ekonomisi; Türkiye İktisat Kongresi ve Sonuçları; Cumhuriyetin İlk Yıllarında Ekonomik Faaliyetler; Devletçilik Uygulamasına Geçiş
|
8- |
Atatürk İlkeleri(CUMHURİYETÇİLİK, HALKÇILIK, MİLLİYETÇİLİK)
|
9- |
Atatürk İlkeleri(LAİKLİK, DEVLETÇİLİK, İNKILÂPÇILIK) ve bütünleyici ilkeler
|
10- |
Milli Mücadele Dönemi Türk Dış Politikası (1919-1923, Mustafa Kemal ATATÜRK dönemi Türk Dış Politikası (1923-1938)
|
11- |
İsmet İNÖNÜ Dönemi (1938-1950)
|
12- |
Adnan MENDERES Dönemi (1950-1960)
|
13- |
1960 Hükümet Darbesi ve sonrası (1960-1971)
|
14- |
12 Mart 1971 Muhtırası, 12 Eylül 1980 Hükümet Darbesi ve sonrası(1971-1990)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Etik değerlere sahip, girişimci/yenilikçi ve araştırmacı mühendisler yetiştirmek.
|
2- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
3- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
4- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
5- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
6- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
7- |
Okuyan, düşünen ve çözümleyen birey olmayı kavrama
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
|
|
2- |
Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
|
|
3- |
Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
|
|
5- |
Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
|
|
6- |
Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
|
|
7- |
Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
|
|
8- |
Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
|
|
9- |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
|
|
10- |
Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
|
|
11- |
Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
|
|
12- |
Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
|
|
13- |
Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
|
|
14- |
Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
|
15- |
Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
|
|
16- |
Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
|
|
17- |
Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
|
|
18- |
Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
4
|
10
|
40
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Prof. Dr. Mustafa Keskin, Prof. Dr. Abdülkadir Yuvalı, v.d., Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Kayseri, 2005, ATATÜRK, Mustafa Kemal, Nutuk (1919-1927), ( Hazırlayan: Zeynep Korkmaz), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2000, Prof. Dr. İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Aklım Yay., İstanbul 2006, Seha Meray, Lozan Barış Konferansı, Yapı Kredi Yay., İstanbul 2001.
|
|