Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI İkinci düzey HEM565 Seçmeli 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE YÜCELER KAÇMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE YÜCELER KAÇMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Aktif öğretim/uygulama
Dersin amacı Sınıf içi derslerde öğrenciye rehberlik edebilecek bilgi ve beceriye ulaşmalarını sağlamak, eğitim içeriğini bilgi, tutum yönünden analiz ederek uygun öğretim metodlarını ve araçlarını kullanarak sunmalarını sağlamak
Dersin tanımı Bu ders öğrencilere sınıf içi ders sunumlarında etkin öğretim yöntem ve metotlarını kullanabilme ve uygulamaya aktarabilme bilgi ve becerisi kazandırır.

Dersin içeriği
1- Eğitim-Öğretim Yöntem ve Teknikleri
2- Olumlu Bir Eğitim Atmosferi
3- Etkili sunum hazırlama becerisi
4- Görsel ve İşitsel Araçları Kullanma
5- İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanma
6- Ders Konusunu Planlama
7- Derse ilişkin Eğitim Hedeflerini Oluşturma
8- Derse ilişkin Eğitim Hedeflerini Oluşturma
9- Eğitim Araç ve Materyallerini hazırlama
10- Eğitim Araç ve Materyallerini hazırlama
11- Eğitim Araç ve Materyallerini hazırlama
12- Eğitime yönelik ölçme aracı hazırlama
13- Etkin sunum yapma
14- Etkin sunum yapma
15- Değerlendirme
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sınıf içi ders faaliyetlerine katılır.
2- Etkin bir ders materyali hazırlar
3- Ders materyalini etkin bir şekilde kullanır.
4- Derse ilişkin ölçme değerlendirme aracı hazırlar.
5- Etkili bir ders sunumu yapar.
6- Ders faaliyetlerinde aktif öğrenme stratejilerini kullanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 2 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     30
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Beceri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999.
Yardımcı Kaynaklar Tıp Eğitimcileri İçin Program Geliştirme Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. Tıp Eğiticileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Eds. Mehmet Aslan, Osman Günay, Fevziye Çetinkaya, Mümtaz Mazıcıoğlu. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, Yayın no: 70, Kayseri, 2002. Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001. Yükseköğretimde Eğiticilerin Eğitimi. Mehmet Tekerek , Mahmut Sağır (eds). Pegem akademi. Ankara,2020.

Ders ile ilgili dosyalar