Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE YÜCELER KAÇMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE YÜCELER KAÇMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif öğretim/uygulama
|
Dersin amacı
|
Sınıf içi derslerde öğrenciye rehberlik edebilecek bilgi ve beceriye ulaşmalarını sağlamak, eğitim içeriğini bilgi, tutum yönünden analiz ederek uygun öğretim metodlarını ve araçlarını kullanarak sunmalarını sağlamak
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrencilere sınıf içi ders sunumlarında etkin öğretim yöntem ve metotlarını kullanabilme ve uygulamaya aktarabilme bilgi ve becerisi kazandırır.
|
1- |
Eğitim-Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
2- |
Olumlu Bir Eğitim Atmosferi
|
3- |
Etkili sunum hazırlama becerisi
|
4- |
Görsel ve İşitsel Araçları Kullanma
|
5- |
İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanma
|
6- |
Ders Konusunu Planlama
|
7- |
Derse ilişkin Eğitim Hedeflerini Oluşturma
|
8- |
Derse ilişkin Eğitim Hedeflerini Oluşturma
|
9- |
Eğitim Araç ve Materyallerini hazırlama
|
10- |
Eğitim Araç ve Materyallerini hazırlama
|
11- |
Eğitim Araç ve Materyallerini hazırlama
|
12- |
Eğitime yönelik ölçme aracı hazırlama
|
13- |
Etkin sunum yapma
|
14- |
Etkin sunum yapma
|
15- |
Değerlendirme
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sınıf içi ders faaliyetlerine katılır.
|
2- |
Etkin bir ders materyali hazırlar
|
3- |
Ders materyalini etkin bir şekilde kullanır.
|
4- |
Derse ilişkin ölçme değerlendirme aracı hazırlar.
|
5- |
Etkili bir ders sunumu yapar.
|
6- |
Ders faaliyetlerinde aktif öğrenme stratejilerini kullanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
5
|
2
|
10
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
30
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Beceri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tıp Eğitimcileri İçin Program Geliştirme Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999.
Tıp Eğiticileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Eds. Mehmet Aslan, Osman Günay, Fevziye Çetinkaya, Mümtaz Mazıcıoğlu. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, Yayın no: 70, Kayseri, 2002.
Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.
Yükseköğretimde Eğiticilerin Eğitimi. Mehmet Tekerek , Mahmut Sağır (eds). Pegem akademi. Ankara,2020.
|
|