Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > GAYRİMENKUL DEĞERLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GAYRİMENKUL DEĞERLEME Birinci düzey HM 407 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans öğrencileri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BÜLENT BOSTANCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. BÜLENT BOSTANCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ABDULLAH KARAAĞAÇ
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller.
Dersin amacı Taşınmaz değerlemesinin, öneminin ve kullanım alanlarının kavratılması ve değerleme çalışmalarının gerçekleştirilip raporlanmasının öğretilmesi.
Dersin tanımı Giriş. Taşınmaz değerlemesiyle ilgili kavramlar. Değerlemenin önemi. Emlak vergilendirmesinde taşınmaz değerlemesi. Değerleme kriterleri ve değere etkisi. Değerlemede kullanılan yöntemler. Yöntemlerin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi. 2 ve 3 boyutlu değer haritaları. Türkiye'de taşınmaz değerlemesi. Nominal değerleme. Değerlemenin raporlanması.

Dersin içeriği
1- Taşınmaz değerlemesine giriş
2- Taşınmaz değerlemesiyle ilgili kavramlar
3- Değerlemenin önemi ve kullanım alanları
4- Emlak vergilendirmesinde taşınmaz değerlemesi
5- Değerleme kriterleri ve değere etkisi
6- Değerlemede kullanılan yöntemler
7- Değerlemede kullanılan yöntemler
8- Yöntemlerin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
9- Yöntemlerin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
10- 2 ve 3 boyutlu değer haritaları
11- Türkiye'de taşınmaz değerlemesi
12- Türkiye'de taşınmaz değerlemesi
13- Nominal değerleme
14- Değerlemenin raporlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Değer ve değerleme kavramlarını öğrenir
2- Taşınmaz ekonomisi hakkında fikir sahibi olur.
3- Değerlemenin kullanıldığı alanları öğrenir
4- Değer belirleme yöntemlerini öğrenir
5- Farklı yöntemler ile değerleme hesaplarını yapabilir
6- Değerleme sonuçlarını raporlamayı öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Açlar, A., Çağdaş, V., 2002. Taşınmaz (Gayrimenkul) Değerlemesi, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası, Ankara, 500 sayfa.
Yardımcı Kaynaklar Ders içi sunumlar

Ders ile ilgili dosyalar