Giriş | English
Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji(dr. Yabanci Dil) > ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ II Üçüncü düzey İŞL 514 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞE CİNGÖZ KARAFAKIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. EBRU AYKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sözlü anlatımlar
Dersin amacı Örgütsel davranış dersinin birinci döneminde anlatılan konuların uygulamalarını görmek
Dersin tanımı Örgütsel davranış literatürüne makale incelemeleri ile hakim olmak

Dersin içeriği
1- Kişilik araştırmaları
2- Duygularla ilgili araştırmalar
3- Örgütsel vatandaşlık davranışı araştırmaları
4- Bağlılık ve iş tatmini araştırmaları
5- Cinsiyete dayalı araştırmalar
6- Çatışma yönetimi ile ilgili çalışmalar
7- Pozitif psikolojik sermaye araştırmaları
8- Stres ve mesleki stres araştırmaları
9- Tükenmişlik araştırmaları
10- Saldırgan davranış araştırmaları
11- Davranış bozuklukları araştırmaları
12- Dedikodu ve söylentilerle ilgili araştırmalar
13- Örgütsel davranışta ölçekler, analizler ve metodoloji
14- Örgütsel davranışta metodoloji
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma yapıp sunabilme
2- Makale analizi yapabilme
3- Teorik konuların uygulamasını görebilme
4- Örgütsel davranış becerileri
5- Örgütsel diğer yetiler
6- ---
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 6 12 72
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 12 12
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel makaleler

Ders ile ilgili dosyalar