Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > MEYVECİLİKTE BUDAMA TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEYVECİLİKTE BUDAMA TEKNİKLERİ Birinci düzey BB 337 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KADİR UĞURTAN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. HASAN TALHA ÜNSAL
Dersin veriliş şekli SÖZLÜ ANLATIM VE UYGULAMA
Dersin amacı Meyve ağaçlarında budama ve amaçları, budamanın fizyolojik esasları, yaz budaması ve verimlilik ilişkileri, ABA birikimi ve budama ilişkileri, anaçlar ve budama, klasik budama şekilleri, modern budama teknikleri, dikim sistemleri ve buna uygun budama şekilleri, anaç kalem ilişkileri, alternatif budama sistemleri, meyve türlerine göre uygun budama şekilleri konuları işlenmektedir.
Dersin tanımı Budamanın meyve ağaçlarındaki fizyolojik etkilerinin öğretilmesi, yetiştiricilikte budamanın öneminin anlatılması, edinilen bilgilerin nasıl pratiğe aktarılması amaçlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Meyve ağaçlarının organları ve işlevleri
2- Kökler ve Gövde
3- Dallar; Yumuşak çekirdekli meyve ağaçlarındaki dallar
4- Sert çekirdekli meyve ağaçlarındaki dallar
5- Yumuşak ve sert çekirdekli, diğer meyve türlerinin meyve gözleri
6- Meyve yetiştiriciliğinde kullanılan anaçlar ve özellikleri
7- VİZE SINAVI
8- Budamanın tanımı ve amaçları
9- Budamanın fizyolojik esasları
10- Budama zamanı; yaz, kış budaması
11- Meyve ağaçlarına verilecek şekiller 1
12- Meyve ağaçlarına verilecek şekiller 2
13- Yeni budama teknikleri ve budamaya alternatif kullanılan teknikler
14- Hormonlar ve budama arasındaki ilişki-UYGULAMA
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Meyve ağaçlarındaki dalları tanır.
2- Budamanın amaçlarını kavrar.
3- Klasik budama sistemlerini öğrenir.
4- Yeni budama sistemlerinin takip eder.
5- Bitki türüne, çeşidine, kullanılacak anaca ve amaca göre uygun budamanın belirlenmesi ve uygulanması.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar