Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı Türkiye''de öğretmen yetiştirme programları hakkında yeterlik kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Türkiye''de öğretmen yetiştirme programları konsunda bilgiler
|
1- |
Öğretmen yetiştirmenin tarihi gelişimi
|
2- |
1848-1923 arası
|
3- |
1923-1982 arası
|
4- |
1982’den günümüze
|
5- |
Öğretmen yetiştirmede MEB’nın rolü
|
6- |
Öğretmen yetiştirmede YÖK’ün rolü
|
7- |
Öğretmen yetiştirmede mevcut sorunlar ve çözüm önerileri
|
8- |
Proje sunumu
|
9- |
Proje sunumu
|
10- |
Proje sunumu
|
11- |
Proje sunumu
|
12- |
Ara değerlendirme
|
13- |
Grup çalışmasını değerlendirme
|
14- |
Dersin sonuç raporunu hazırlama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğretmen yetiştirmenin uluslar arası ilkelerini bilir
|
2- |
Ülkemizdeki öğretmen yetiştirme sistemini bu ilkelerin ışığında değerlendirir.
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
|
2- |
Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
|
|
3- |
Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
|
|
4- |
Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
|
|
5- |
Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
|
|
6- |
Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
|
|
7- |
Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
|
|
8- |
Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
|
|
9- |
Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
|
|
10- |
İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
10
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
10
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
YÖK ve MEB DokümanlarıYÖK ve MEB Dokümanları Sefer Ada. Z. Nurdan Baysal. Pedagojik Androgojik Formasyon ve Türkiyede Öğretmen Yetiştirme, Pegema, Ankara, 2013. Mustafa Yılmaz. Türkiyede Öğretmen Eğitiminin Temelleri, Nobel, 2013. Rıfat Okçabol, Türkiyede öğretmen yetiştirme sistemimiz Ütopya Yayınları Öğretmen Yetiştirmenin Bugünü ve Geleceği: Sorunlar ve Çözüm Önerileri Ali Rıza Erdem Anı Yayıncılık Leyla Küçükahmet, Öğretmen Yetiştirme (Programları Ve Uygulamaları) H.Hüseyin Dilaver, Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme ve İstihdam Şartları1994. Tayyip Duman, Türkiye’de Ortaöğretime öğretmen Yetiştirme, 1991. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Eğitimi Dergisi
|
|