Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > HÜCRESEL SAVUNMA SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HÜCRESEL SAVUNMA SİSTEMLERİ Üçüncü düzey VFT 656 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin immün sisteminin temel moleküler yapı ve işleyişini öğrenmeleri ve çeşitli uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin tanımı immün sisteminin temel moleküler yapı ve işleyişi

Dersin içeriği
1- İmmünolojiye giriş
2- Doğal immün sistemin moleküler temelleri: Enfeksiyonlara karşı erken savunma sistemi
3- Hücreleri
4- İşlevleri
5- Edinsel immün sistemin moleküler temelleri: İmmünglobülinler
6- MHC molekülleri
7- Hücresel etkileşim molekülleri
8- Lenfosit antijen reseptörleri
9- Lenfosit gelişimi ve aktivasyonu
10- ARA SINAV
11- Hümoral İmmünite
12- Edinsel immün sistemin dinamikleri
13- İmmünokimyasal yöntemlerin temel prensipleri I
14- İmmünokimyasal yöntemlerin temel prensipleri II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İmmün sisteminin temel yapı ve işleyişinin öğrenilmesi
2- İmmünokimyasal prensipler hakkında bilgi sahibi olabilme
3- İmmün sistem hücrelerinin işlevlerinin kavranması
4- İmmün sistem hümoral yanıt mekanizmasının irdelenmesi
5- Doğal ve kazanılmış bağışıklığın temelleri konusunda bilgi sahibi olunması
6- Seçilmiş immün sistem patolojileri ile ilgili temellerin kavranması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Temel İmmünoloji, Abul K. Abbas
Yardımcı Kaynaklar Janeway s Immunobiology, Kenneth Murphy,Paul Travers. Lippincott İmmünoloji,Doan, Melvolt. Essential Immunology, Ivan Roitt.

Ders ile ilgili dosyalar