Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. LÜTFİYE EKİCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Enzimlerin yapısı, sistematiği ve gıda endüstrisinde enzimlerin kullanımı konusunda bilgi verilmesi
|
Dersin tanımı
|
Enzimlerin tarihsel gelişimi, enzimlerin önemi, uygulama alanları, gıdalarda enzimlerden kaynaklanan bozulmalar, gıda endüstrisi açısından önemli enzimler ve bunların isimlendirilmesi, ticari enzim üretimi ve enzimlerin saflaştırılması, gıda teknolojisinde kullanılan enzimlerin özellikleri ve önemli fonksiyonları.
|
1- |
Enzim kimyası ile ilgili bilgiler vermek
|
2- |
Enzimlerin sistematiği, isimlendirilmesi ve sınıflandırılması ile ilgili bilgiler vermek
|
3- |
Enzim kinetiği ve enzim hızına etki eden faktörleri belirtmek
|
4- |
Ticari enzim üretimi ve enzimlerin izolasyonu konularını pekiştirmek
|
5- |
Enzim saflaştırılması ve gıda sanayinde enzimlerin kullanım
|
6- |
Enzim saflaştırılması ve gıda sanayinde enzimlerin kullanım
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Nişasta ve şeker sanayinde enzim kullanımı
|
9- |
Ekmekçilikte enzim uygulamaları
|
10- |
İçecek sanayinde enzim kullanımı ve uygulamaları
|
11- |
Süt sanayinde enzimlerin kullanılması
|
12- |
Süt kalitesinin belirlenmesinde enzimlerin rolü
|
13- |
Yağ endüstrisinde enzim kullanımı
|
14- |
Yağlı tohumlardan yağ elde edilmesinde enzimlerin rolü
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Enzim kimyası ile ilgili bilgiler vermek
|
2- |
Enzimlerin sistematiği, isimlendirilmesi ve sınıflandırılması ile ilgili bilgiler vermek
|
3- |
Ekmekçilikte enzim uygulamaları hakkında bilgiler vermek
|
4- |
Yağ endüstrisinde enzim kullanımı ve yağlı tohumlardan yağ elde edilmesinde enzimlerin rolü hakkında bilgiler vermek
|
5- |
Nişasta ve şeker sanayinde enzim kullanımını kavramak
|
6- |
Enzim saflaştırılması ve gıda sanayinde enzimlerin kullanım amaçlarını kavramak
|
7- |
Süt sanayinde enzimlerin kullanılması ve süt kalitesinin belirlenmesinde enzimlerin rolü hakkında bilgiler vermek
|
8- |
İçecek sanayinde enzim kullanımını ve uygulamaları hakkında bilgiler vermek
|
9- |
Enzim kinetiği ve enzim hızına etki eden faktörleri belirtmek
|
10- |
Ticari enzim üretimi ve enzimlerin izolasyonu konularını pekiştirmek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
8
|
96
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
15
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
191
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Novel Enzyme Technology for Food Applications, Edt. by Robert Rastall, CRC press.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Gıda Kimyası, Edt. İlbilge Saldamlı, Hacettepe Yayınları.
|
|