Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bahçe Bitkileri (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 Üçüncü düzey FİZ 812 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. TUNCAY KARAASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Anabilim dalı öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Fizik bilim alanında araştırma yapabilen, konusunda kuramsal çalışmalar yada deneysel çalışmaları laboratuvarda planlayıp uygulayabilen, kuramsal ve deneysel sonuçları değerlendiren ve bilimsel bir rapor olarak sunabilen araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek fizik bilim uzmanı yetiştirmeyi hedeflemektedir
Dersin tanımı Bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma gerçekleştirmesini sağlar. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Dersin içeriği
1- Tez konusuna yönelik çalışmalar
2- Tez konusuna yönelik çalışmalar
3- Tez konusuna yönelik çalışmalar
4- Tez konusuna yönelik çalışmalar
5- Tez konusuna yönelik çalışmalar
6- Tez konusuna yönelik çalışmalar
7- Tez konusuna yönelik çalışmalar
8- Tez konusuna yönelik çalışmalar
9- Tez konusuna yönelik çalışmalar
10- Tez konusuna yönelik çalışmalar
11- Tez konusuna yönelik çalışmalar
12- Tez konusuna yönelik çalışmalar
13- Tez konusuna yönelik çalışmalar
14- Tez konusuna yönelik çalışmalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Teorik ve deneysel fizik ile ilgili bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirmek
2- Çalışma alanı ile ilgili araştırma yöntem ve teknikleri uygulayabilmek
3- Disiplinler arası ortak çalışmalar yapabilmek
4- Alanı ile ilgili bir bilimsel yayımı hazırlayıp sunabilme becerisini kazanmak
5- Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
6- Bilişim ve iletişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanarak alanının gerektirdiği teknolojik gelişmeleri takip edebilme yeteneğini kazanmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Program, yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme gücüne sahip mühendislik alanında son gelişmelerin bilgi izleyerek özgün bir sürecin tamamlanması ve bir süreci yönetme yeteneği, algılama yeteneğine sahip mezunlar vermeyi amaçlar.
2- Bahçe Bitkileri alanında oluşabilecek sorunlara, alternatif çözüm öneriler üretir
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde Bahçe Bitkileri alanındaki gelişmeleri izleme yeteneğini kazanır.
4- Üretim materyali ve genetik kaynakları korur ve devamını sağlar.
5- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler.
6- Çalışma alanındaki problemlere yaklaşımları ile toplumu etkileyecek gelişmelere ve araştırmalara liderlik eder
7- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
8- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.
11- Yeni fikirlerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
12- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
13- Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
14- Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
15- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
16- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
17- Yeni bilimsel yöntemler geliştirebilir veya bilinen bir yöntemi bir alana uygular, yayınlar ve özgün bir çalışmayı ortaya koyar.
18- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
19- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
20- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 14 6 84
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 10 140
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Araştırma konusu ile ilgili literatürdeki makale ve kitaplar

Ders ile ilgili dosyalar