Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > DÖKÜM TEKNİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DÖKÜM TEKNİĞİ İkinci düzey MM 312 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EYYUP GERÇEKCİOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET BAKİ KARAMIŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Abdullah GÖÇER
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste döküm teknolojisi ve uygulamaları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Döküm yöntemlerinin uygulanması.

Dersin içeriği
1- Dökümde göz önünde bulundurulması gereken faktörler
2- Metallerin katılaşması
3- Döküm prosesleri: Sürekli döküm, Kum kalıba döküm; Kabuk kalıba döküm
4- Döküm prosesleri: Sürekli döküm, Kum kalıba döküm; Kabuk kalıba döküm
5- Metal kalıba döküm; Savurma döküm, Alçı kalıba döküm
6- Metal kalıba döküm, Savurma döküm, Alçı kalıba döküm
7- Hassas döküm, Özel döküm yöntemleri, Ergitme ve dökme
8- Hassas döküm, Özel döküm yöntemleri, Ergitme ve dökme
9- Hassas döküm, Özel döküm yöntemleri, Ergitme ve dökme
10- Fırınlar, Döküm parçalarının temizlenmesi
11- Döküme uygun parça dizaynı
12- İngot dökümü
13- İngot dökümü
14- Döküm hataları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Döküm tekniğinin geleneksel ve özel yöntemlerinin uygulama prensiplerini ve uygulama alanlarını öğrenmek
2- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistem yada parçanın döküm sürecini tasarlama becerisi
3- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
4- Döküm hatalarının öğrenilmesi
5- Kostrüksiyon şekline göre uygun döküm yönteminin belirlenebilmesi
6- Döküm şekline göre döküm kalıbının tasarlanabilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 28
Kısa sınav 1 12
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İmalat Yöntemleri (Prof. Dr. M. Baki KARAMIŞ)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar