Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > DÖKÜM TEKNİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DÖKÜM TEKNİĞİ Üçüncü düzey MM 312 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EYYUP GERÇEKCİOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET BAKİ KARAMIŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Abdullah GÖÇER
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste döküm teknolojisi ve uygulamaları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Döküm yöntemlerinin uygulanması.

Dersin içeriği
1- Dökümde göz önünde bulundurulması gereken faktörler
2- Metallerin katılaşması
3- Döküm prosesleri: Sürekli döküm, Kum kalıba döküm; Kabuk kalıba döküm
4- Döküm prosesleri: Sürekli döküm, Kum kalıba döküm; Kabuk kalıba döküm
5- Metal kalıba döküm; Savurma döküm, Alçı kalıba döküm
6- Metal kalıba döküm, Savurma döküm, Alçı kalıba döküm
7- Hassas döküm, Özel döküm yöntemleri, Ergitme ve dökme
8- Hassas döküm, Özel döküm yöntemleri, Ergitme ve dökme
9- Hassas döküm, Özel döküm yöntemleri, Ergitme ve dökme
10- Fırınlar, Döküm parçalarının temizlenmesi
11- Döküme uygun parça dizaynı
12- İngot dökümü
13- İngot dökümü
14- Döküm hataları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Döküm tekniğinin geleneksel ve özel yöntemlerinin uygulama prensiplerini ve uygulama alanlarını öğrenmek
2- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistem yada parçanın döküm sürecini tasarlama becerisi
3- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
4- Döküm hatalarının öğrenilmesi
5- Kostrüksiyon şekline göre uygun döküm yönteminin belirlenebilmesi
6- Döküm şekline göre döküm kalıbının tasarlanabilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 28
Kısa sınav 1 12
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İmalat Yöntemleri (Prof. Dr. M. Baki KARAMIŞ)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar