Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK Birinci düzey BSÖ 301 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. YAHYA POLAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE / ONLİNE
Dersin amacı Etik ve Ahlak kavramlarını birbirleri ile olan ilişki ve farklılıklara hakkında bilgi vermek..Etik ve Ahlak kuralları hakkında farkındalık oluşturmak. Etik ve Ahlak kuralları uygulama alanlarını açıklamak. Öğretmenlik etiği, Meslek etiği, Yöneticilik etiği hakkında bilgilendirmek. vb.
Dersin tanımı Etik; insanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları,kuralları, DOĞRU-YANLIŞ ya da İYİ-KÖTÜ gibi ahlaksal açıdan araştıran bir felsefe disiplinidir Ahlak geniş tabanlı ve nasıl davranılması gerektiğine ilişkin yazılı olmayan standartları belirler.

Dersin içeriği
1- ETİK KAVRAMININ TANIMI VE TARİHÇESİ
2- AHLAK KAVRAMININ TANIMI VE TARİHÇESİ
3- ETİK VE AHLAK KAVRAMLARI ARASINDA Kİ BENZERLİK VE FARKLILIKLAR
4- MESLEK ETİĞİ
5- EĞİTİMDE ETİĞİN ÖNEMİ
6- ÖĞRETMENLİK MESLEK ETİĞİ
7- EĞİTİM YÖNETİCİLERİ VE ETİK
8- AHLAKİ GELİŞİM SÜRECİ
9- ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ VE KURALLARI
10- ETİK SİSTEMLERİ
11- ETİK TOPLUM İLİŞKİSİ
12- TOPLUMSAL YOZLAŞMANIN NEDENLERİ
13- ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ
14- İNSANLAR NEDEN ETİK VE AHLAKİ KURALLARA AYKIRI DAVRANIRLAR
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- ETİK KAVRAMINI TANIMLAYABİLME
2- AHLAK KAVRAMINI TANIMLAYABİLME
3- ETİK VE AHLAK KAVRAMLARININ BENZERLİK VE FARKLILIKLARINI AÇIKLAYABİLME
4- ETİK DAVRANIŞ KURALLARINI BİLME VE UYGULAYABİLME
5- ÖĞRETMENLİK ETİĞİ MESLEK ETİĞİ YÖNETİCİLİK ETİĞİ VE İŞ ETİĞİ HAKKINDA BİLGİ VEREBİLME
6- ETİK DAVRANIŞI OLUŞTURAN NEDENLERİ SÖYLEYEBİLME
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 4 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK. ORAL.B.,ÇOBAN.A,PARS.M, PEGEM AKADEMİ YAYINEVİ.ANKARA 2019
Yardımcı Kaynaklar EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK. KARADAĞ.E.,KOÇYİĞİT.M,TEKEL.E., NOBEL AKADEMİ YAYINEVİ.ANKARA 2018

Ders ile ilgili dosyalar