Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Birinci düzey MB 002 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALMILA ELİF ALTAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğretmen adaylarının çocuk psikolojisinin temel kavramlarını doğum öncesi gelişimi; bebeklik dönemi ilk çocukluk dönemi, ikinci çocukluk ve ergenlik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk, ebeveynlerin çocuk eğitme yaklaşımları; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk döneminde uyum ve davranış problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar ve özelliklerini kavramaları amaçlanır.
Dersin tanımı Çocuk psikolojisinin temel kavramları, araştırma yöntemleri, gelişim dönemleri ve gelişim alanlarının özellikleri, aile ve okul sistemleri içinde çocuk gelişimi, uyum süreçleri ve davranış problemleri, özel gereksinimli çocuklar..

Dersin içeriği
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocuk psikolojisi temel kavramlarını tanımlar
2- Çocuk psikolojisi araştırma yöntemlerini açıklar
3- Gelişim dönemlerinin gelişim alanlarını ve özelliklerini açıklar
4- Aile ve okul sistemlerinde çocuk gelişimini açıklar
5- Gelişim süreci uyumunu ve problem davranışlarını açıklar
6- Özel gereksinimli çocukları ayırt eder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 13 26
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yörükoğlu,Atalay.Çocuk Ruh Sağlığı.Özgür Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar Özcan,M.,Nihal;Bulut,S.,Safiye (2013).Eğitim Psikolojisi Vaka İncelemeleri.A.Pegem Akademi.

Ders ile ilgili dosyalar