Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OKULLARDA REHBERLİK |
Birinci düzey |
BSÖ 404 |
Zorunlu |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KENAN KOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
soru cevap,anlatım,diyagram, beyin fırtınası
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda, öğrenciler . rehberlik hizmetlerinin önemini kavrayacak, rehberliğin tanımını yapabilecek, amacını ve ilkelerini açıklayabilecek, rehberlik türlerini ve rehberliğin hizmet alanlarını kavrayabilecek, rehberlik modellerini açıklayabilecek, öğrencileri tanımada kullanılabilecek çeşitli teknik ve araçları kavrayabilecek ve rehberlik hizmetlerinin örgüt yapısını kavrayabilecek.
|
Dersin tanımı
|
Rehberlik, bireye kendini anlaması,çevresindeki olanaklarını tanıması ve doğru kararlar vererek özünü gerçekleştirmesi için yapılan sistematik ve profesyonel bir yardım sürecidir.
|
1- |
Çağdaş eğitim süreci ve insan yaşamında okulun önemi. Okulda ruh sağlığı, öğretmen öğrenci ilişkisi, insancı öğretmen anlayışı.
|
2- |
Çağdaş eğitim sürecinde öğrenci kişilik hizmetleri . Psikolojik danışma ve rehberliğin tanıtılması. Eğitimde rehberlik hizmetlerinin önemi
|
3- |
Rehberliğin anlamı, amacı. Rehberlik anlayışı. Rehberliğin temel ilkeleri
|
4- |
Eğitsel, ve kişisel rehberlik.
|
5- |
Rehberlikte yanlış anlayışlar, rehberlik hizmetlerinin temelleri
|
6- |
Meslek seçimi ve önemi,mesleki rehberlik
|
7- |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık hizmet türleri
|
8- |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık hizmet alanları
|
9- |
Rehberlik hizmetlerinde yaygın olarak kullanılan bireyi tanıma teknikleri, testler ve test dışı teknikler
|
10- |
Rehberlik hizmetlerinde yaygın olarak kullanılan bireyi tanıma teknikleri, testler ve test dışı teknikler (devam)
|
11- |
Okullarda rehberlik hizmetleri, organizasyonu, görev ve sorumluluklar
|
12- |
Okullarda rehberlik hizmetleri, organizasyonu, görev ve sorumluluklar (devam)
|
13- |
Okul rehberlik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
|
14- |
Öğrencilerin bazı rehberlik gereksinimleriyle ilgili örnek rehberlik uygulamaları
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
1- Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklayabilecektir.
|
2- |
2- Çağdaş eğitim ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ilişkisini kurar.
|
3- |
3- Okul ortamında rehberlik hizmetlerinin gerekliliğini örnekler ile açıklar.
|
4- |
4- Eğitim ortamında ortak bir rehberlik anlayışının gerekliliğini kavrar.
|
5- |
5- Okul rehberlik hizmetleri için gerekli ilke ve kuralları açıklar.
|
6- |
6- Rehberlik hizmet türlerini açıklayabilir.
|
7- |
7- Rehberlik hizmetlerinin birbirleriyle ilişkilerini anlayabilir.
|
8- |
8- Okullarda hangi durumlarda ne tür hizmet verileceğini tartışır.
|
9- |
9- Okullarda verilen eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik hizmetlerini tartışabilecektir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
7
|
2
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
KAYA, A. (Ed.). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. Anı Yayıncılık, 2004.
KEPÇEOĞLU, M. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. Alkın Yayınları, 1994. CAN, G. (Ed.). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. Pegem Yayıncılık, 2002.
KUZGUN, Y.. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. ÖSYM Yayınları, 1992.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
YEŞİLYAPRAK, B. Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel Yayıncılık, 2000.
TAN H. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. Milli Eğitim Basımevi, 1995. ÖZGÜVEN İ. E. Çağdaş Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. PDREM Yayınları, 1999.
|
|