Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (y.l.) > KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM İkinci düzey EGB 554 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin genel amacı, karşılaştırmalı eğitimin temel kavramları, yaklaşımları ve karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının yapılış biçimleri hakkında bilgi kazandırmak; çeşitli ülkelerde eğitim sistemleri “amaç ve politika” – “yönetsel yapılanma, okul sistemi yapılanması” – “işleyiş” açısından betimlemek. Daha sonra odak ülke eğitim sistemi bu ölçütlere göre Türk Eğitim Sistemi ile bu benzerlik ve farlılık açısından karşılaştırmaktır.
Dersin tanımı Seçilmiş ülkelerdeki modern eğitim sistemlerini, politika ve uygulamalarını tanıtmak, eğitim sistemlerini kıyaslayıp, farklılıkların nedenlerinin tartışılması.

Dersin içeriği
1- Karşılaştırmalı Eğitimin Kuramsal Çerçevesi
2- Karşılaştırmalı Eğitim Yaklaşımları
3- Karşılaştırmalı Eğitim Araştırmalarının Yapılış Biçimleri
4- Yükseköğretimin Uluslararasılaşması
5- Türk Eğitim Sistemi
6- Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
7- Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
8- Ara sınav
9- Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
10- Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
11- Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
12- Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
13- Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
14- Diğer Ülkelerde Eğitim Sistemi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- seçilen ülkelerdeki eğitim sistemleri hakkında bilgi sahibi olacaklar
2- seçilen ülkelerdeki eğitim sistemleri arasındaki benzerlikleri görebilecek
3- seçilen ülkelerdeki eğitim sistemleri arasındaki farklılıkları görebilecek
4- seçilen ülkelerdeki eğitim sistemleriyle Türk eğitim sistemini kıyaslayabileceklerdir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Balcı, Ali (2009). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara. Pegem A Yayıncılık. Erginer, A. (2006). Avrupa Birliği eğitim sistemleri. Türk Eğitim Sistemiyle Karşılaştırmalar. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye''de Sınıf Ögretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar