Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PRİON HASTALIKLARI |
Birinci düzey |
VMB 528 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AYŞE GENÇAY GÖKSU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. Ayşe GENÇAY GÖKSU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
prion hastalıklarının biyolojik temellerini, klinik özelliklerini, tanı yöntemlerini ve tedavi zorluklarını derinlemesine incelemektir. Öğrenciler, prion proteinlerinin yapısını ve çoğalma mekanizmalarını öğrenerek, prion hastalıklarının insan ve hayvan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
|
Dersin tanımı
|
İnsan ve hayvanlarda Prion hastalıkları
|
1- |
Prion Hastalıklarına Giriş
|
2- |
Prion Moleküllerinin Yapısı ve İşlevi
|
3- |
Prion Hastalıklarının Genetik Temelleri
|
4- |
Prionların Biyolojik Davranışları
|
5- |
BSE (Sığır Spongiform Encefalopatisi)- Mad Cow Disease, Scrapi
|
6- |
Kuru ve Gerstmann-Sträussler-Scheinker Sendromu (GSS) ve diğer insan prionları
|
7- |
Hayvanlarda görülen diğer Prion Hastalıkları
|
8- |
Prion Hastalıklarının Epidemiyolojisi Patolojik Bulguları
|
9- |
Prionların Tanı Yöntemleri
|
10- |
Prion Hastalıklarında Tedavi ve Yönetim
|
11- |
Prion Hastalıklarının Hayvanlarda Araştırılması
|
12- |
Prion Hastalıklarının Toplum Sağlığına Etkisi
|
13- |
Hafta 14: Prion Hastalıklarında Güncel Araştırmalar ve Gelecek Perspektifleri
|
14- |
Güncel literatür bilgilerinin incelenmesi ve sunum
|
15- |
Dersin değerlendirmesi
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, prion proteinlerinin yapısını, normal ve patojenik formlarını öğrenir ve bu formların hücresel çoğalma mekanizmalarını anlamada yetkinlik kazanır.
|
2- |
Öğrenciler, prion hastalıklarının klinik belirtilerini tanımlayabilir, tanı yöntemlerini ve laboratuvar testlerini etkin bir şekilde açıklayabilir.
|
3- |
Öğrenciler, prion hastalıklarının dünya çapındaki yayılımını ve insan-hayvan etkileşimleri üzerindeki etkilerini inceleyerek epidemiyolojik değerlendirme yapma becerisi kazanır.
|
4- |
Öğrenciler, prion hastalıklarının tedavi zorluklarını öğrenir ve bu alandaki güncel araştırmaları değerlendirerek gelecekteki tedavi stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
8
|
120
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
204
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|