Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > GERİATRİK PERİODONTOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GERİATRİK PERİODONTOLOJİ Üçüncü düzey DPR 621 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM ABDULKADİR GÜRGAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Öğrenciye; periodonsiyumda yaşlanmaya bağlı değişimler, yaşlı hastalarda dental ve medikal değerlendirme, risk değerlendirmesi, periodontal hastalıkların etiyolojisi ve sistemik hastalıklarla ilişkisi, yaşlı hastalarda yaşam kalitesi, tedavi planında göz önüne alınacak faktörler ve idame fazı hakkında bilgi vermek.
Dersin tanımı Öğrenciye; periodonsiyumda yaşlanmaya bağlı değişimler, yaşlı hastalarda dental ve medikal değerlendirme, risk değerlendirmesi, periodontal hastalıkların etiyolojisi ve sistemik hastalıklarla ilişkisi, yaşlı hastalarda yaşam kalitesi, tedavi planında göz önüne alınacak faktörler ve idame fazı hakkında bilgi vermek.

Dersin içeriği
1- periodonsiyumda yaşlanmaya bağlı değişimler
2- yaşlı hastalarda dental ve medikal değerlendirme
3- yaşlı hastalarda risk değerlendirmesi
4- yaşlı popülasyonlarda periodontal hastalıkların etiyolojisi
5- periodontal hastalıklar ve sistemik hastalıklarla ilişkisi
6- yaşlı hastalarda yaşam kalitesi
7- yaşlı hastalarda tedavi planında göz önüne alınacak faktörler
8- yaşlı hastalarda periodontal idame fazı
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yaşlanmaya bağlı periodonsiyumda meydana gelen değişimleri tanımlar
2- Yaşlı hastalarda tedavi planlaması açısından risk değerlendirmesi yapabilir.
3- Yaşlı hastalarda periodontal hastalıkların etiyolojisi ve sistemik hastalıklarla ilişkisi tanımlar
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 30 5 150
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Clinical Periodontology and Implant Dentistry. Jan Lindhe, Niklaus P. Lang, Thorkild Karring 2-Carranza''''s Clinical Periodontology. Michael G. Newman, Henry Takei, Fermin A. Carranza, Perry R. Klokkevold
Yardımcı Kaynaklar İlgili literatür

Ders ile ilgili dosyalar