Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GERİATRİK PERİODONTOLOJİ |
Üçüncü düzey |
DPR 621 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CEM ABDULKADİR GÜRGAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye; periodonsiyumda yaşlanmaya bağlı değişimler, yaşlı hastalarda dental ve medikal değerlendirme, risk değerlendirmesi, periodontal hastalıkların etiyolojisi ve sistemik hastalıklarla ilişkisi, yaşlı hastalarda yaşam kalitesi, tedavi planında göz önüne alınacak faktörler ve idame fazı hakkında bilgi vermek.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenciye; periodonsiyumda yaşlanmaya bağlı değişimler, yaşlı hastalarda dental ve medikal değerlendirme, risk değerlendirmesi, periodontal hastalıkların etiyolojisi ve sistemik hastalıklarla ilişkisi, yaşlı hastalarda yaşam kalitesi, tedavi planında göz önüne alınacak faktörler ve idame fazı hakkında bilgi vermek.
|
1- |
periodonsiyumda yaşlanmaya bağlı değişimler
|
2- |
yaşlı hastalarda dental ve medikal değerlendirme
|
3- |
yaşlı hastalarda risk değerlendirmesi
|
4- |
yaşlı popülasyonlarda periodontal hastalıkların etiyolojisi
|
5- |
periodontal hastalıklar ve sistemik hastalıklarla ilişkisi
|
6- |
yaşlı hastalarda yaşam kalitesi
|
7- |
yaşlı hastalarda tedavi planında göz önüne alınacak faktörler
|
8- |
yaşlı hastalarda periodontal idame fazı
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yaşlanmaya bağlı periodonsiyumda meydana gelen değişimleri tanımlar
|
2- |
Yaşlı hastalarda tedavi planlaması açısından risk değerlendirmesi yapabilir.
|
3- |
Yaşlı hastalarda periodontal hastalıkların etiyolojisi ve sistemik hastalıklarla ilişkisi tanımlar
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
|
|
2- |
Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
3- |
Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
|
|
5- |
Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
|
|
9- |
Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
|
|
10- |
Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
|
|
11- |
Genel etik kurallarına uygun davranır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
30
|
5
|
150
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
15
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
196
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Clinical Periodontology and Implant Dentistry. Jan Lindhe, Niklaus P. Lang, Thorkild Karring
2-Carranza''''s Clinical Periodontology. Michael G. Newman, Henry Takei, Fermin A. Carranza, Perry R. Klokkevold
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İlgili literatür
|
|