Ön koşul dersleri
|
Lisans ve Yüksek Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok.
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik.
|
Dersin amacı
|
Hücre zar yapısı ve hücreler arası haberleşmeyi öğrencilere öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Hücre zarının yapısı ve hücreler arası haberleşme.
|
1- |
Genel zar yapısı ve özellikleri
|
2- |
Zar yapısındaki lipitlerin özellikleri
|
3- |
Zar yapısındaki proteinlerin özellikleri
|
4- |
Sitoiskelet
|
5- |
Hücrelerarası bağlantılar
|
6- |
Zar reseptörlerinin genel özellikleri ve sinyal iletimi
|
7- |
Vize
|
8- |
G protein aracılı reseptörlerin yapısı
|
9- |
G protein aracılı reseptörler ve iyon kanalları
|
10- |
Protein tirozin kinaz
|
11- |
Ras/MAP kinaz
|
12- |
Fosfoinozitid sinyal yolu
|
13- |
Sinyal yolu kontrolü (Notch/Delta, SREBP)
|
14- |
Makale tartışması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
1. Genel zar yapısı ve özelliklerini öğrenmek
|
2- |
2. Zar yapısındaki lipitlerin özelliklerini öğrenmek
|
3- |
3. Zar yapısındaki proteinlerin özelliklerini öğrenmek
|
4- |
4. Sitoiskelet ve hücrelerarası bağlantıları kavramak
|
5- |
5. Zar reseptörlerinin genel özellikleri ve sinyal iletimini öğrenmek
|
6- |
6. G protein aracılı reseptörlerin yapısını öğrenmek
|
7- |
7. G protein aracılı reseptörler ve iyon kanallarını kavramak
|
8- |
8. Protein tirozin kinaz ve Ras/MAP kinazı öğrenmek
|
9- |
9. Fosfoinozitid sinyal yolunu öğrenmek
|
10- |
10. Sinyal yolu kontrolünü (Notch/Delta, SREBP) öğrenmek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
30
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
30
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
50
|
50
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
50
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
201
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
1
|
5
|
Ödev
|
1
|
5
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir.
G. M. Cooper and R.E. Hausman, (2016) The Cell: A Molecular Approach (7th Ed), ASM Press and Sinauer Associates.
Harvey Lodish, Arnold Berk, Chris A. Kaiser, Monty Krieger, Anthony Bretscher, Hidde Ploegh, Angelika Amon, Matthew P.Scott, (2016) Molecular Cell Biology (7th Ed), W.H. Freeman and Company, New York.
Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|