Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > KARŞILAŞTIRMALI HAYVAN FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI HAYVAN FİZYOLOJİSİ Üçüncü düzey BİY 516 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, Projeksiyon yoluyla slayt, metin, animasyon ve video gösterimi şeklinde verilir. Ayrıca bilgisayardaki çizim programları yardımıyla çizim ve mekanizmaların açıklanması şeklinde uygulamalar da yapılmaktadır.
Dersin amacı Hayvansal organizmaların fizyolojik sistemlerinin detaylı bir şeklide mukayesesini yapabilmeyi sağlamak.
Dersin tanımı Homeostasis kavramı, sinirsel ve hormonel iletim, hayvanlardaki fizyolojik özelliklerin çevre ile ilişkisi, hayvanlardaki fizyolojik özelliklerin karşılaştırışması, yaşam ortamına bağlı olarak gelişmiş olan fizyoljik özellikler.

Dersin içeriği
1- İç ve dış çevre homeostasis ve regülasyon
2- Hücresel enerji, termodinamik, sebest enerji, kimyasal reaksiyonlar, aerobic ve anaerobik metabolizma
3- Biyolüminesens, ısı üretimi, savunma, Sıcaklığın fiziksel etkileri, ısı alışverişi, Ekoretm ve endoterm hayvanlar, aklimasyon ve aklimitizasyon
4- Membran yapısı, fizyolojisi ve memrandan madde geçişi, Membran dinlenme potansiyeli, membranın uyarılması, aksiyon potansiyeli, sinaptik iletim ve sinirsel integrasyon
5- uyu fizyolojisi, duyuların yapısal ve fonksiyonel sınıflandırılması,
6- kimyasal, mekanik, elektro, magnetik ve fotoreseptörler
7- Sinir dokusu ve sinir sistemi, Entegratif nörofizyoloji, Görüntü işleme, hafıza ve öğrenme, biyolojik saat
8- ARA sınav, Hücre hareketi, hücre iskeleeti, mikrotübül ve mikroflament hareketi, hayvanlarda hareket
9- Endokrin sitem, Hormonların etki mekanizması, Omurgasızlarda endokrin sistem, Omurgalılarda endokrin sistem,
10- Solunum gazları, akuatik solunum, solunuım sitemleri, solunumun kontrolü,
11- Omurgalılarda aerial solunum, suya dalma ve yükseğe çıkmanın solunma etkisi, Nefes alıp verme mekanizması, oksijen ve karbondioksit taşınması, asit baz dengesi.
12- Hayvanlardaki dolaşımşekilleri, omurgasız ve omrgalı hayvanlarda dolaşım, kardiyovasküler sistemin düzenlenmesi, kanın yapısı ve savunma sistemi
13- Hayvanlarda su ve elektrolit dengesi, Sucul ve karasal ortamlarda su dengesinin ayarlanması, boşaltım organlarının yapı ve fonksiyonu, ozmoregülasyon ve azot metabolizması
14- Hayvanlarda sindirim şekilleri, sindirim sistemlerinin yapısı, özelleşmiş sindirim sistemleri ve beslenme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel ve uygulama düzeyinde fizyolojik kavramların öğrenilmesi ve sorgulayıcı düşünme becerileri kazandırma
2- Homeostasis kavramını anlar ve Fizyolojik sistemlerin işleyişini kavrar
3- Hayvanın yaşadığı ortamda karşılaştığı fizyolojik zorlukların nasıl üstesinden geleceğini anlar
4- Fartklı hayvan gruplarındaki fizyolojik sistemlerin ayırdedici özelliklerinin kavrar
5- Fizyolojik süreçleri biyokimyasal ve sistemik düzeyde kavrar
6- Vücut sistemlerinin herbirinin işleyiş mekanizmalarını kavrar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 1 5 5
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Comparative Animal Physiology, Philip C. Withers, Saunders College Pub., 1992, 949 sayfa
Yardımcı Kaynaklar 1. Journal of Insect Physiology,Elsevier Animal Physiology: Adaptation and Environment, Knut Schmidt-Nielsen, Cambridge University Press, 1997 - 607 page. 2. İnteractive Physiology http://nedbook.adam.com/pages/ipweb/systems/buildframes.htmlfluids/bodfluid/01 3. Costanzo Linda S., Physiology, Saunders, Inc., an affiliate of Elsevier,Seventh edition, 2010.

Ders ile ilgili dosyalar