Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > INTRODUCTION TO ECONOMICS I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
INTRODUCTION TO ECONOMICS I Birinci düzey A-İKT103 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. RECEP ULUCAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FAİK BİLGİLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Teorik, yüz yüze anlatım
Dersin amacı Bu ders, öğrencinin bir bilim olarak iktisadı anlamak için temel ekonomik kavramları ve teknikleri öğrenmesini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Giriş düzeyinde mikroekonomiyi kapsamaktadır. Derste temel olarak “Tüketiciler tüketim kararlarını verirlerken ve firmalar üretim kararlarını alırlarken hangi faktörlerden nasıl etkilenmektedirler?” sorusunun cevabı aranmaktadır.

Dersin içeriği
1- Mikroekonomik Çevre
2- Karar Alıcılar
3- Hane Halkı Davranışı: Tüketici Tercihi, Marjinal Fayda
4- Hane Halkı Davranışı: Farksızlık Eğrileri, Bütçe Kısıdı ve Tüketici Dengesi
5- Talep Eğrisi: Talepteki Kayma ve Talep Miktarındaki Değişme
6- Talep Eğrisi: Talebin fiyat, çapraz ve gelir esnekliği
7- Kısa Dönemde Firma Davranışı
8- Vize Sınavı
9- Arz Eğrisi: Tam Rekabet Analizi ve Firma Arz Eğrisinin Türetilmesi
10- Arz Eğrisi: Arzda Kaymalar ve Arz Miktarındaki Değişme, Arzın Fiyat Esnekliği ve Toplam Gelir
11- Uzun Dönemde Firma Davranışı-I
12- Uzun Dönemde Firma Davranışı-II
13- Tekel ve Oligopol: Kısa Dönemde Maliyet ve Gelir
14- Tekel ve Oligopol: Kısa-Uzun Dönem Monopol Dengesi
15- Tekel ve Oligopol: Tekelci Rekabet, Oligopolün Özelliklileri ve Karteller
16- Dönem Sonu Sınavı
17- Dönem Sonu Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Üretim faktörlerinin ne ifade ettiği, bir ülkenin üretim kapasitesinin ne olduğunu çözümler.
2- Bireysel talep, talep belirleyicileri ve piyasa talebini tanımlar.
3- Bireysel arz, arz belirleyicileri ve piyasa arzını tanımlar.
4- Piyasa dengesinin nasıl işlediğini analiz eder.
5- Firma amaçlarının belirlenmesi, üretkenlik ve firma dengesini çözümler.
6- Tam rekabet ve aksak rekabet piyasalarının işleyişini açıklar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     123
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Parkin, Michael, Microeconomics, Third Edition, Addison-Wesley Publishing Company, New York, 1996. Byrns, -W. Stone, Microeconomics, Sixth Edition, Harper Collins College Publishers, New York, 1995.
Yardımcı Kaynaklar -Schiller, R. Bradley, The Micro Economy Today, Sixth Edition, McGraw Hill, Inc., New York, 1994. -Ünsal, Erdal, Mikro İktisada Giriş, Turhan Kitabevi, Ankara, 2003.

Ders ile ilgili dosyalar