Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sinif Eğitimi (y.l) > UZMANLIK ALAN DERSİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ II İkinci düzey SNE 752 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Sınıf Eğitimi Bilim dalı Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli
Dersin amacı Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması.
Dersin tanımı Tez çalışması ile ilgili literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme ve tartışma çalışmaları

Dersin içeriği
1- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
2- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
3- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
4- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
5- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
6- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
7- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
8- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
9- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
10- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
11- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
12- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
13- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
14- Literatür tarama, makale inceleme, değerlendirme çalışmaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisini gösterir.
2- Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanır
3- Tez konusu ile ilgili verileri toplar, değerlendirir, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
4- Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgular, geliştirir, sonuçları değerlendirir.
5- Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
6- Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözer.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 3 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 10 2 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kuş, E. (2012). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı yayıncılık. Yardımcı Kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar Kuş, E. (2012). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı yayıncılık. Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar