Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAĞIT SANATI UYGULAMALARI |
Üçüncü düzey |
RESUS009 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, Uygulama, Proje sunumu
|
Dersin amacı
|
Kağıt sanatını tanıtmak, tekniklerini kullanarak proje hazırlatabilmek ve sunum yaptırabilmek. El yapımı kağıt üretim tekniklerini tanıtmak ve deneysel tekniği kullanarak farklı özelliklerde el yapımı kağıt yaptırabilmek.
|
Dersin tanımı
|
Kağıt sanatı çağdaş sanat alanında gittikçe daha geniş yer kazanmaktadır. Tarihi kökenlerinden bu güne gelişmeleri takip eden sanatçılar, el ustalığı olduğu kadar, yeni teknolojilerini de kullanmaktadırlar. Gene de el emeği çok daha önemli olan bir sanat alanı olarak, uygulayanların sabrını, yaratıcılığını ve titizliğini sergilemektedir.
|
1- |
Dersin tanıtımı, kağıdın tarihi gelişimi.
|
2- |
Kağıt sanatı ile ilgili genel bilgiler.
|
3- |
El yapımı kağıt üretiminde farklı tekniklerle ilgili bilgiler
|
4- |
El yapımı kağıt üretiminde işlem sırasının açıklanması ve uygulamanın yapılması
|
5- |
Vize projeleri için çalışmaların planlanması. Kağıt gramacı ve içerik çeşitliliği uygulamaları.
|
6- |
Vize projeleri için çalışmaların takibi.
|
7- |
Vize projelerin sunumu.
|
8- |
Kağıt sanatı örneklerinin incelenmesi ve teknikler konusunda bilgilendirme.
|
9- |
Kağıt sanatı final projelerine uygun proje araştırılması
|
10- |
Final projeleri içi tekniğin seçilmesi ve malzeme hazırlığına başlanması.
|
11- |
Final projeleri içi çalışmaların takibi
|
12- |
Final projeleri içi çalışmaların takibi
|
13- |
Final projeleri içi çalışmaların takibi
|
14- |
Final projeleri sunumu
|
15- |
,
|
16- |
,
|
17- |
.
|
18- |
.
|
19- |
.
|
20- |
.
|
1- |
Kağıt sanatı ile ilgili genel bilgi sahibi olmak.
|
2- |
Kağıt sanatı alanında çalışan sanatçılarla ilgili bilgi sahibi olmak.
|
3- |
El yapımı kağıt teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. El yapımı kağıt yapabilmek.
|
4- |
El yapımı kağıt ile ilgili Proje araştırması ve sunumunu gerçekleştirebilmek.
|
5- |
Kağıt sanatı tekniklerini tanımak ve bunlarla çalışma yapabilmek.
|
6- |
.Kağıt sanatı ile ilgili Proje araştırması ve sunumunu gerçekleştirebilmek.
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
|
|
2- |
Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
3- |
Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
|
|
5- |
Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
|
|
9- |
Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
|
|
10- |
Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
|
|
11- |
Genel etik kurallarına uygun davranır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
8
|
80
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
93
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
web kaynakları, kütüphane
|
Yardımcı Kaynaklar
|
web kaynakları, kütüphane
|
|