Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAĞIT SANATI UYGULAMALARI |
Üçüncü düzey |
RESUS009 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, Uygulama, Proje sunumu
|
Dersin amacı
|
Kağıt sanatını tanıtmak, tekniklerini kullanarak proje hazırlatabilmek ve sunum yaptırabilmek. El yapımı kağıt üretim tekniklerini tanıtmak ve deneysel tekniği kullanarak farklı özelliklerde el yapımı kağıt yaptırabilmek.
|
Dersin tanımı
|
Kağıt sanatı çağdaş sanat alanında gittikçe daha geniş yer kazanmaktadır. Tarihi kökenlerinden bu güne gelişmeleri takip eden sanatçılar, el ustalığı olduğu kadar, yeni teknolojilerini de kullanmaktadırlar. Gene de el emeği çok daha önemli olan bir sanat alanı olarak, uygulayanların sabrını, yaratıcılığını ve titizliğini sergilemektedir.
|
1- |
Dersin tanıtımı, kağıdın tarihi gelişimi.
|
2- |
Kağıt sanatı ile ilgili genel bilgiler.
|
3- |
El yapımı kağıt üretiminde farklı tekniklerle ilgili bilgiler
|
4- |
El yapımı kağıt üretiminde işlem sırasının açıklanması ve uygulamanın yapılması
|
5- |
Vize projeleri için çalışmaların planlanması. Kağıt gramacı ve içerik çeşitliliği uygulamaları.
|
6- |
Vize projeleri için çalışmaların takibi.
|
7- |
Vize projelerin sunumu.
|
8- |
Kağıt sanatı örneklerinin incelenmesi ve teknikler konusunda bilgilendirme.
|
9- |
Kağıt sanatı final projelerine uygun proje araştırılması
|
10- |
Final projeleri içi tekniğin seçilmesi ve malzeme hazırlığına başlanması.
|
11- |
Final projeleri içi çalışmaların takibi
|
12- |
Final projeleri içi çalışmaların takibi
|
13- |
Final projeleri içi çalışmaların takibi
|
14- |
Final projeleri sunumu
|
15- |
,
|
16- |
,
|
17- |
.
|
18- |
.
|
19- |
.
|
20- |
.
|
1- |
Kağıt sanatı ile ilgili genel bilgi sahibi olmak.
|
2- |
Kağıt sanatı alanında çalışan sanatçılarla ilgili bilgi sahibi olmak.
|
3- |
El yapımı kağıt teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak. El yapımı kağıt yapabilmek.
|
4- |
El yapımı kağıt ile ilgili Proje araştırması ve sunumunu gerçekleştirebilmek.
|
5- |
Kağıt sanatı tekniklerini tanımak ve bunlarla çalışma yapabilmek.
|
6- |
.Kağıt sanatı ile ilgili Proje araştırması ve sunumunu gerçekleştirebilmek.
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
8
|
80
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
93
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
web kaynakları, kütüphane
|
Yardımcı Kaynaklar
|
web kaynakları, kütüphane
|
|