Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Resim Anasanat Dali (yüksek Lisans) > ÇİFTLİK HAYVANLARINDA BÜYÜME VE GELİŞME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİFTLİK HAYVANLARINDA BÜYÜME VE GELİŞME İkinci düzey VZT 611 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BİLAL AKYÜZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Davut BAYRAM
Dersin veriliş şekli Çiftlik Hayvanlarında Büyüme ve Gelişme dersinde teorik bilgiye dayalı bir öğrenme metodu izlenecektir
Dersin amacı Bu derste öğrencilere Çiftlik Hayvanlarında Büyüme ve Gelişme hakkında bilgi verilir
Dersin tanımı Çiftlik Hayvanlarında Büyüme ve Gelişme

Dersin içeriği
1- – Büyümenin Hayvancılıktaki Önemi
2- – Büyümenin Hayvancılıktaki Önemi
3- Gelişmenin Hayvancılıktaki Önemi
4- Gelişmenin Hayvancılıktaki Önemi
5- Büyüme Ve Gelişme Kavramlarının Tarifi
6- Büyüme Ve Gelişme Kavramlarının Tarifi
7- Büyüme Eğrileri
8- Büyüme Eğrileri
9- Büyüme Dönemleri
10- Büyüme Dönemleri
11- Büyümenin Hormonal Düzenlenmesi
12- Büyümenin Hormonal Düzenlenmesi
13- Büyümeyi Etkileyen Faktörler
14- Büyümeyi Etkileyen Faktörler
15- Büyümeyi Etkileyen Faktörler
16- Büyümeyi Etkileyen Faktörler
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Büyüme nedir
2- İntrautein büyüme
3- Postnatal büyüme
4- Teleafi büyümesi
5- Gelişme nedir
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3- Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6- Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7- Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 4 12
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  yok