Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > BİTKİ FİZYOLOJİSİ LAB.
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTKİ FİZYOLOJİSİ LAB. Birinci düzey BİY314 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Grv. Mithat GÜLLÜ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bitkilerdeki hayatsal olayları açıklamak ve fizyolojik mekanizmaların sebep ve sonuçlarını incelemek
Dersin tanımı Fizyolojide deney ve analiz, Laboratuarda kullanılan malzemeler, çözelti hazırlama, Bitki su ilişkisi , Organik madde analizi, Çimlenme, Bitki gelişimine mineral maddelerin etkisi, Kromatografi teknikleri, Fotosentez, Solunum, Terleme ve hormonlar.

Dersin içeriği
1- Fizyolojide deney ve analiz, Laboratuvar genel kuralları
2- Laboratuarda kullanılan malzemeler, çözelti hazırlama
3- Asidite ve Tampon Çözeltiler
4- Bitkilerde bulunan bazı inorganik maddelerin kalitatif ve kantitatif tayini
5- Bitkilerde bulunan bazı organik maddelerin kalitatif ve kantitatif tayini
6- Bitkilerde Madde alınması; Difüzyon ve Osmoz
7- Bitki su ilişkisi -Emme Basıncı, Bitki dokularının osmotik potansiyellerinin belirlenmesi
8- Çimlenme, Çimlenmeye etki eden faktörler
9- Terleme ve etki eden faktörlerin model deneylerle gösterimi
10- Fotosentez; Klorofil eldesi, klorofilin asitte durumu
11- Fotosenteze Işık ve Karbondioksitin etkisi
12- Solunum ve Fermentasyon
13- Büyüme; Mineral maddelerin büyümeye etkisi, etilasyon
14- Bitkilerde hareket
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bitkisel dokulara suyun alınımını ve bitki için yaşamsal önemini anlayabilme
2- Bitki hücrelerinde meydana gelen difüzyon ve ozmozis arasındaki farkları kavrayabilme
3- Bitkilerin yaşamsal fonksiyonları için gerekli olan makro ve mikro elementlerin bitki için önemini kavrayabilme
4- Fotosentezin bitkiler için önemini anlayabilme
5- Terlemenin bitkiler için önemini anlayabilme
6- Bitki tohumlarının çimlenmesinin bitkiler için önemini anlayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 5 0
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 1 2 2
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 20
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı A.İ.İLBAŞ, Bitki Fizyolojisi Laboratuar Kılavuzu, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara, 2004, (ISBN: 975-8322-11-7).
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar