Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİTKİ FİZYOLOJİSİ LAB. |
Birinci düzey |
BİY314 |
Zorunlu |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Grv. Mithat GÜLLÜ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bitkilerdeki hayatsal olayları açıklamak ve fizyolojik mekanizmaların sebep ve sonuçlarını incelemek
|
Dersin tanımı
|
Fizyolojide deney ve analiz, Laboratuarda kullanılan malzemeler, çözelti hazırlama, Bitki su ilişkisi , Organik madde analizi, Çimlenme, Bitki gelişimine mineral maddelerin etkisi, Kromatografi teknikleri, Fotosentez, Solunum, Terleme ve hormonlar.
|
1- |
Fizyolojide deney ve analiz, Laboratuvar genel kuralları
|
2- |
Laboratuarda kullanılan malzemeler, çözelti hazırlama
|
3- |
Asidite ve Tampon Çözeltiler
|
4- |
Bitkilerde bulunan bazı inorganik maddelerin kalitatif ve kantitatif tayini
|
5- |
Bitkilerde bulunan bazı organik maddelerin kalitatif ve kantitatif tayini
|
6- |
Bitkilerde Madde alınması; Difüzyon ve Osmoz
|
7- |
Bitki su ilişkisi -Emme Basıncı, Bitki dokularının osmotik potansiyellerinin belirlenmesi
|
8- |
Çimlenme, Çimlenmeye etki eden faktörler
|
9- |
Terleme ve etki eden faktörlerin model deneylerle gösterimi
|
10- |
Fotosentez; Klorofil eldesi, klorofilin asitte durumu
|
11- |
Fotosenteze Işık ve Karbondioksitin etkisi
|
12- |
Solunum ve Fermentasyon
|
13- |
Büyüme; Mineral maddelerin büyümeye etkisi, etilasyon
|
14- |
Bitkilerde hareket
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bitkisel dokulara suyun alınımını ve bitki için yaşamsal önemini anlayabilme
|
2- |
Bitki hücrelerinde meydana gelen difüzyon ve ozmozis arasındaki farkları kavrayabilme
|
3- |
Bitkilerin yaşamsal fonksiyonları için gerekli olan makro ve mikro elementlerin bitki için önemini kavrayabilme
|
4- |
Fotosentezin bitkiler için önemini anlayabilme
|
5- |
Terlemenin bitkiler için önemini anlayabilme
|
6- |
Bitki tohumlarının çimlenmesinin bitkiler için önemini anlayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
|
|
3- |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
|
|
5- |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
|
|
7- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
|
|
8- |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
|
|
9- |
Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
|
|
12- |
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
|
|
13- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
|
|
14- |
Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
5
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
8
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
1
|
2
|
2
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
65
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
A.İ.İLBAŞ, Bitki Fizyolojisi Laboratuar Kılavuzu, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara, 2004, (ISBN: 975-8322-11-7).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|