Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Üçüncü düzey MB 104 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NAİME ELCAN KAYNAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. DÜRDANE TOR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Öğretmen adayların eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi kavratmak, bireylerin gelişim özelliklerini ve buna uygun eğitim öğretim faaliyetlerinin düzenleneme becerisi kazandırmak, öğrenmeyi etkileyen etmenleri örnekleriyle açıklayabilme bilgi ve becerisi kazandırmak.
Dersin tanımı Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim) , öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi) .

Dersin içeriği
1- Tanışma, Kaynak Tanıtımı ve Derse giriş
2- Doğum öncesi gelişim, Doğumdan yürümeye bedensel gelişim
3- Okul öncesi çeşitli gelişim alanları, Orta çocukluk yaşlarında sosyal ve duygusal gelişim
4- Duyuların gelişimi
5- Algılama-I, Algılama-II
6- Bilişsel gelişim ve dil gelişimi
7- Kişilik gelişimi ve ahlâk gelişimi
8- Ara Sınav
9- Öğrenme teorileri ve klasik şartlanma, Edimsel koşullanma ve Skinner
10- Edimsel koşullanmanın eğitime uygulanması, Araçsal koşullanma ve Thorndike
11- Gözlem yoluyla öğrenme (Sosyal öğrenme)
12- Bilişsel öğrenme teorileri
13- Buluş yoluyla öğrenme -Yapısalcı (oluşturmacı) öğrenme
14- Sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bedensel, sosyal ve duygusal gelişimi açıklar
2- Duyu gelişimi, bilişsel gelişim, dil gelişimi, kişilik ve ahlak gelişimini açıklar
3- Öğrenme ve öğretim ilkelerini bilir
4- Çocuk ve yetişkin psikolojisini anlar
5- Öğrenme teorilerini açıklar
6- Öğretmenlik mesleğine yönelik becerileri kazanma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof Dr Engin Deniz Eğitim Psikolojisi Maya Akademi
Yardımcı Kaynaklar Aydın Ayhan., (2008),Eğitim Psikolojisi,Gelişim-Öğrenme-Öğretim, Baran Ofset,Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar