Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Vet.farmakoloji-toksikoloji (cum.ort.dr) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 Üçüncü düzey KVBH 851 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersi alacak öğrencinin tez önerisi, ERÜ. Sağlık Bilimleri Enstitüsü yönetim kurulundan geçmiş olmalıdır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Zafer GÖNÜLALAN; Prof. Dr. Aylin KASIMOĞLU DOĞRU; Doç. Dr. Yeliz YILDIRIM; Doç. Dr. Naim DENİZ AYAZ; Doç. Dr. Nurhan ERTAŞ ONMAZ; Yrd. Doç. Dr. Harun HIZLISOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Uzmanlık alan dersi,tez danışmanı olduğu lisansüstü öğrencilerinin tez dönemi süresince bilgi,beceri ve tutum kazanmasını sağlamak amacıyla açılır.
Dersin tanımı Lisansüstü düzeyde araştırma konusunun tez çalışması olarak belirlenip tez projesinin hazırlanması,tezin materyal,metot,literatür bilgileri ve diğer araştırma konularının danışmanla birlikte düzenlenmesi ve hazırlanmasını içerir.

Dersin içeriği
1- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
2- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
3- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
4- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
5- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
6- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
7- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
8- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
9- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
10- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
11- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
12- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
13- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
14- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlgili uzmanlık alanında bilgilerini geliştirmek
2- Alanı ile karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözmek
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek
4- Araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
5- Bilimsel bir konuda kaynak tarama tekniklerini öğrenmek
6- Araştırma sonuçlarının yayın haline getirme kurallarını öğrenmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4- Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
5- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
6- Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7- Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9- Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10- Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11- Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erol Alaçam. (1995). Bilimsel Etkinlik ve Yayım. TÜBİTAK Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar İnternet erişim

Ders ile ilgili dosyalar