Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Birinci düzey |
İPFP863 |
Seçmeli |
8 |
10.00 |
10.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET DEMİRCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mehmet KORKMAZ Prof. Dr. Süleyman AKYÜREK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Öğretmenlik Uygulaması dersini tamamlayan öğrenciler; ders izleme, uygulama öğretmeni nezaretinde ders anlatma, sınav sorusu hazırlama, sınav kâğıdı okuma, nöbet tutma, idari işlemlerin gözlemlenmesi gibi bir öğretmenin çalışma alanına giren bütün faaliyetleri yaparlar.
|
Dersin tanımı
|
Öğretmenlik Uygulaması dersi, uygulama okulunun ders öğretmenleri ile sorumlu öğretim elemanlarının ortak gözetiminde haftada sekiz (8) saat ve en az bir yarıyıl (dönem) devam eden bir derstir.
|
1- |
- Dönem Planının Yapılması
- Uygulama Okullarına Gidilerek Programların Ayarlanması
|
2- |
- Sınıf Geçme Yönetmeliği
- Ödül ve Ceza Yönetmeliği
- Okulda İdari İşler, Nöbet Tutma, Kol Faaliyetleri vb.
|
3- |
Rehber Öğretmenin Gözlenmesi
(Derste Kullanılan Yöntemler)
|
4- |
Rehber Öğretmenin Gözlenmesi
(Sınıf Yönetimi)
|
5- |
Rehber Öğretmen Gözetiminde Ders Sunma Çalışmaları
(Dersi Planlama)
|
6- |
Rehber Öğretmen Gözetiminde Ders Sunma Çalışmaları
(Dersi Planlama)
|
7- |
Rehber Öğretmen Gözetiminde Ders Sunma Çalışmaları (Materyal Geliştirme)
|
8- |
Rehber Öğretmen Gözetiminde Ders Sunma Çalışmaları (Ödev Verme, Dönüt-Düzeltme Yapma)
|
9- |
Rehber Öğretmen Gözetiminde Ders Sunma Çalışmaları (Ölçme Değerlendirme Çalışmaları, Test Hazırlama, Puanlama)
|
10- |
Rehber Öğretmen ve Uyg. Öğretim Elemanı gözetiminde Değerlendirme Derslerinin Sunulması
|
11- |
Rehber Öğretmen ve Uyg. Öğretim Elemanı gözetiminde Değerlendirme Derslerinin Sunulması
|
12- |
Rehber Öğretmen ve Uyg. Öğretim Elemanı gözetiminde Değerlendirme Derslerinin Sunulması
|
13- |
Rehber Öğretmen ve Uyg. Öğretim Elemanı gözetiminde Değerlendirme Derslerinin Sunulması
|
14- |
Öğretmenlik Uygulaması Çalışmalarının Değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Derslerin öğretim programlarını, ders kitaplarını tanır.
|
2- |
Öğrenci dosyaları, not defterleri, ölçme ve değerlendirmeler de dâhil olmak üzere, ölçme araçlarını ve değerlendirme süreçlerini kullanır.
|
3- |
Bir sınıftaki öğrencileri organize eder, kontrol altına alabilir, onlarla iletişim kurar ve onları aktif bir biçimde öğretme-öğrenme sürecine katar.
|
4- |
Öğrencilere bilgi verme, beceri kazandırma ve onları öğrenmeye güdüleme amaçlarıyla yararlanabileceği öğretim tekniklerini bilir ve öğretim sürecinde etkili bir şekilde kullanır.
|
5- |
Okul toplumu ile bütünleşerek, öğretmenler ekibinin bir üyesi olarak çalışır.
|
6- |
Öğretmenlikteki yeterliğini değerlendirir; güçlü yönlerini geliştirerek, zayıf yönlerini düzeltme bilincine sahiptir.
|
7- |
Kuramsal bilgi birikimini, öğretmenlik uygulamalarında etkili bir şekilde kullanır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
2- |
İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
|
|
3- |
İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
|
|
4- |
İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
|
|
5- |
Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
|
|
6- |
Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
7- |
Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
8- |
İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
|
|
9- |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
|
|
10- |
Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
11- |
Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
|
|
12- |
İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
|
|
13- |
Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
|
|
14- |
İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
|
|
15- |
İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
|
|
16- |
Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
|
|
17- |
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
|
|
18- |
İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
|
|
19- |
İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
|
|
20- |
İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
4
|
56
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
8
|
1
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
3
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
241
|
AKTS
|
|
|
10.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|