Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AKAR TAKSONOMİSİ VE FİLOGENİSİ |
İkinci düzey |
BİY 587 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders, akarların taksonomik ve filogenetik özellikleri hakkında bilgi sağlamayı amaçlar.
|
Dersin tanımı
|
Çeşitli yöntemler kullanarak familya düzeyinde ergin akarların teşhisi, akarların filogenetik ilişkisi, toplama, saklama ve preparasyon teknikleri.
|
1- |
Genel bilgiler
|
2- |
Sistematik, taksonomi ve sınıflandırma. Biyolojik sınıflandırmanın önemi.
|
3- |
Akarların kökeni ve filogenetik ilişkiler
|
4- |
Akarların sınıflandırılması
|
5- |
Opilioacarida ve Holothyrida: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
|
6- |
Ixodida: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
|
7- |
Mesostigmata: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
|
8- |
Mesostigmata: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
|
9- |
Trombidiformes: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
|
10- |
Trombidiformes: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
|
11- |
Sarcoptiformes: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
|
12- |
Akarid filogenisi alanındaki son makaleler ve sunum
|
13- |
Akarid filogenisi alanındaki son makaleler ve sunum
|
14- |
Toplama, saklama ve preparasyon teknikleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sistematik, taksonomi ve filojeni arasındaki ayrımı yapar.
|
2- |
Akarların kökenini tartışır.
|
3- |
Akarların sınıflandırmasını yapar.
|
4- |
Morfolojik özelliklere dayanarak çeşitli akar gruplarını tanısını yapar.
|
5- |
Akarid filogenisi hakkındaki güncel makaleleri ve çalışmaları tartışır ve anlar.
|
6- |
Akarların toplama, saklama ve preparasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Krantz, G.W. & Walter, D.E. (eds.), 2009. A Manual of Acarology 3rd Edition. Texas Tech. University Press, Lubbock.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Weigmann, G. (2006) Hornmilben (Oribatida). Die Tierwelt Deutschlands, 76. Teil. Goecke & Evers, Keltern, 520 pp.
Balogh, J. & Balogh, P. (1992) The oribatid mites genera of the world. The Hungarian National Museum Press, Budapest, vol. 1, 263 pp.
Acarid filogenisi ile ilgili son yayınlar.
|
|