Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstri Mühendisliği (doktora) > AKAR TAKSONOMİSİ VE FİLOGENİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKAR TAKSONOMİSİ VE FİLOGENİSİ Üçüncü düzey BİY 587 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders, akarların taksonomik ve filogenetik özellikleri hakkında bilgi sağlamayı amaçlar.
Dersin tanımı Çeşitli yöntemler kullanarak familya düzeyinde ergin akarların teşhisi, akarların filogenetik ilişkisi, toplama, saklama ve preparasyon teknikleri.

Dersin içeriği
1- Genel bilgiler
2- Sistematik, taksonomi ve sınıflandırma. Biyolojik sınıflandırmanın önemi.
3- Akarların kökeni ve filogenetik ilişkiler
4- Akarların sınıflandırılması
5- Opilioacarida ve Holothyrida: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
6- Ixodida: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
7- Mesostigmata: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
8- Mesostigmata: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
9- Trombidiformes: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
10- Trombidiformes: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
11- Sarcoptiformes: Tanıtıcı özellikler ve teşhis
12- Akarid filogenisi alanındaki son makaleler ve sunum
13- Akarid filogenisi alanındaki son makaleler ve sunum
14- Toplama, saklama ve preparasyon teknikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sistematik, taksonomi ve filojeni arasındaki ayrımı yapar.
2- Akarların kökenini tartışır.
3- Akarların sınıflandırmasını yapar.
4- Morfolojik özelliklere dayanarak çeşitli akar gruplarını tanısını yapar.
5- Akarid filogenisi hakkındaki güncel makaleleri ve çalışmaları tartışır ve anlar.
6- Akarların toplama, saklama ve preparasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3- Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4- Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5- Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Krantz, G.W. & Walter, D.E. (eds.), 2009. A Manual of Acarology 3rd Edition. Texas Tech. University Press, Lubbock.
Yardımcı Kaynaklar Weigmann, G. (2006) Hornmilben (Oribatida). Die Tierwelt Deutschlands, 76. Teil. Goecke & Evers, Keltern, 520 pp. Balogh, J. & Balogh, P. (1992) The oribatid mites genera of the world. The Hungarian National Museum Press, Budapest, vol. 1, 263 pp. Acarid filogenisi ile ilgili son yayınlar.

Ders ile ilgili dosyalar