Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ Birinci düzey YSYB 101 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER YAVUZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HALE KULA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Beden Eğitimi ve Sporun anlamını, felsefesini, hedeflerini ve gelişimini kavramak ve bu alandaki temel kavramları öğrenmek. Kişisel ve mesleki felsefe geliştirmek, temel spor bilimleri ve beden eğitimi programları ile sporun kavramsal analizlerini öğrenmek
Dersin tanımı Temel spor bilimleri ve beden eğitimi programları

Dersin içeriği
1- Spor Bilimleri ile İlgili Temel Kavramlar ve Spor Bilimlerinin Tarihsel Temelleri, Beden Eğitimi ve Sporun Önemi, Rölü ile Zaman İçindeki Gelişimi
2- Spor Bilimlerinin Felsefi Temelleri
3- Spor Bilimlerinin Bilimsel Temelleri
4- Spor Bilimlerindeki Gelişmeler ve Bu Gelişmeleri Etkileyen Faktörler
5- Spor Bilimlerinde Temel Disiplinler
6- Spor Bilimlerinde Pedagojik Temeller
7- Spor Bilimlerinde Psikolojik Temeller
8- Spor Bilimlerinde Sosyal Temeller
9- Ara Sınavı + Spor Bilimlerinde Hareket ve Antrenman Temelleri
10- Spor Bilimlerinde Hareket ve Antrenman Temelleri
11- Spor Bilimlerinde Sağlık Temelleri
12- Spor Bilimlerinde Yönetim ve Rekreasyon
13- Spor Bilimlerinde Yönetim ve Rekreasyon
14- Mesleki Hazırlık ve Meslek Seçimi, Spor Bilimleri İle İlgili İstihdam Alanları
15- Yarı yıl sonu sınavı
16-
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beden Eğitimi ve Spor kavramını tanımlar.
2- Spor bilimleri ile ilgili temel kavramları anlar ve bilimsel temellerini kavrar.
3- Sporun tarihsel temellerini anlar.
4- Sporun diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar.
5- Kişisel ve meslek felsefesi geliştirir.
6- Spor bilimleri alanındaki istihdam fırsatlarını tanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 4 4 16
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mirzeoğlu N. Editör: "Spor Bilimlerine Giriş" Spor Yayınevi, Ankara, 2003 Sunay H. Editör: "Spor Bilimlerine Giriş" Gazi Kitabevi, 1. Basım, Ankara, 2017 Kale R. & Erşen E. " Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş" Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2003
Yardımcı Kaynaklar Alpman C. "Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi". Milli Eğitim Basımevi, 1972 Afyon YA &Tunç A. Beden Eğitimi ve Spor Tarihi. Damla Ofset Matbaacılık, Konya,1997

Ders ile ilgili dosyalar