Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ |
Birinci düzey |
YSYB 101 |
Zorunlu |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER YAVUZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HALE KULA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Beden Eğitimi ve Sporun anlamını, felsefesini, hedeflerini ve gelişimini kavramak ve bu alandaki temel kavramları öğrenmek. Kişisel ve mesleki felsefe geliştirmek, temel spor bilimleri ve beden eğitimi programları ile sporun kavramsal analizlerini öğrenmek
|
Dersin tanımı
|
Temel spor bilimleri ve beden eğitimi programları
|
1- |
Spor Bilimleri ile İlgili Temel Kavramlar ve Spor Bilimlerinin Tarihsel Temelleri, Beden Eğitimi ve Sporun Önemi, Rölü ile Zaman İçindeki Gelişimi
|
2- |
Spor Bilimlerinin Felsefi Temelleri
|
3- |
Spor Bilimlerinin Bilimsel Temelleri
|
4- |
Spor Bilimlerindeki Gelişmeler ve Bu Gelişmeleri Etkileyen Faktörler
|
5- |
Spor Bilimlerinde Temel Disiplinler
|
6- |
Spor Bilimlerinde Pedagojik Temeller
|
7- |
Spor Bilimlerinde Psikolojik Temeller
|
8- |
Spor Bilimlerinde Sosyal Temeller
|
9- |
Ara Sınavı + Spor Bilimlerinde Hareket ve Antrenman Temelleri
|
10- |
Spor Bilimlerinde Hareket ve Antrenman Temelleri
|
11- |
Spor Bilimlerinde Sağlık Temelleri
|
12- |
Spor Bilimlerinde Yönetim ve Rekreasyon
|
13- |
Spor Bilimlerinde Yönetim ve Rekreasyon
|
14- |
Mesleki Hazırlık ve Meslek Seçimi, Spor Bilimleri İle İlgili İstihdam Alanları
|
15- |
Yarı yıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Beden Eğitimi ve Spor kavramını tanımlar.
|
2- |
Spor bilimleri ile ilgili temel kavramları anlar ve bilimsel temellerini kavrar.
|
3- |
Sporun tarihsel temellerini anlar.
|
4- |
Sporun diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar.
|
5- |
Kişisel ve meslek felsefesi geliştirir.
|
6- |
Spor bilimleri alanındaki istihdam fırsatlarını tanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
5
|
25
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Ara sınavlar
|
4
|
4
|
16
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
4
|
4
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
120
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mirzeoğlu N. Editör: "Spor Bilimlerine Giriş" Spor Yayınevi, Ankara, 2003
Sunay H. Editör: "Spor Bilimlerine Giriş" Gazi Kitabevi, 1. Basım, Ankara, 2017
Kale R. & Erşen E. " Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş" Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2003
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Alpman C. "Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi". Milli Eğitim Basımevi, 1972
Afyon YA &Tunç A. Beden Eğitimi ve Spor Tarihi. Damla Ofset Matbaacılık, Konya,1997
|
|