Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > MICROECONOMICS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MICROECONOMICS Birinci düzey A-İKT213 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri İKT.101 İktisada Giriş I veya İKT.103Introduction to Economics I
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ERHAN MUĞALOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FAİK BİLGİLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Teorik, yüz yüze anlatım
Dersin amacı Bu ders, öğrencilere mikro ekonomi dersini tanıtmakta, piyasalar üzerinde durmakta, fiyat sistemi, rekabetçi-aksak rekabet piyasalarında fiyat ve kaynak dağılımı üzerinde durmaktadır.
Dersin tanımı Dersin tanımı Bu ders, tüketim ve üretim davranışını kapsamaktadır ve belirli kısıtlar veri iken hanehalkının fayda maksimizasyonu, firmaların ise kar maksimizasyonunu nasıl sağladıklarını açıklamaktadır.

Dersin içeriği
1- Arz ve Talep: Bireysel talep fonksiyonu, talep eğrisi, piyasa talebi, talep ve talep miktarının değişmesi
2- Arz ve Talep: Bireysel arz fonksiyonu, arz eğrisi, piyasa arzı, arz ve arz miktarının değişmesi
3- Arz ve Talep Esneklikleri: Eğim ve Esneklik, Fiyat Esnekliği, Esneklik ve Toplam Harcama
4- Arz ve Talep Esneklikleri: Gelir Esnekliği, Çapraz Fiyat Esnekliği ve Arzın Fiyat Esnekliği
5- Tüketici Davranışları-Kardinal Fayda Teorisi: Fayda Kavramlarının Anlaşılması, Tüketici Dengesi ve Eş Marjinal İlkesi
6- Tüketici Davranışları-Kardinal Fayda Teorisi: Tüketici Fazlası ve Değer Paradoksu
7- Tüketici Davranışları-Farksızlık Eğrileri Teorisi: Tüketici tercihleri, Farksızlık Eğrileri ve Özellikleri
8- Vize Sınavı
9- Tüketici Davranışları-Farksızlık Eğrileri Teorisi: Marjinal İkame Haddi, Tipik Olmayan Farksızlık Eğrileri, Bütçe Doğrusu ve Tüketici Dengesi
10- Farksızlık Eğrileri Teorisi-Tüketici Dengesinin Değişmesi: Talep fonksiyonu, Malın fiyatının değişmesi, Gelirin Değişmesi
11- Farksızlık Eğrileri Teorisi-Tüketici Dengesinin Değişmesi: Diğer Malların Fiyatlarındaki Değişme, Tercihlerde ki Değişme
12- Farksızlık Eğrileri Teorisi -Tüketici Dengesinin Değişmesi: İkame ve Gelir Etkileri: Hicks Yaklaşımı
13- Farksızlık Eğrileri Teorisi -Tüketici Dengesinin Değişmesi: İkame ve Gelir Etkileri: Slutsky Yaklaşımı
14- Kısa Dönem Üretim Fonksiyonu
15- Uzun Dönem Üretim Fonksiyonu
16- Dönem Sonu Sınavı
17- Dönem Sonu Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kısıt Altında Hane halkı ve Firma Davranışlarını anlatır.
2- Eğim ve Esneklik Kavramlarının İleri Düzeyde Analiz eder.
3- Farksızlık Eğrileri ve Bütçe Doğrusu Konularını anlatır.
4- Tüketici Fayda Maksimizasyon Davranışları Kardinal ve Ordinal Fayda Yaklaşımlarıyla çözümler
5- Firma Davranışları, Toplam, Ortalama ve Marjinal Ürün Kavramları ve Üretimin Üç Bölgesini analiz eder.
6- Firma Davranışlarını Kısa-Uzun Dönem Bağlamında çözümler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 6 6
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ünsal, Erdal; Mikro İktisat, 4. Baskı, ;İmaj yayıncılık, Ankara 2012.
Yardımcı Kaynaklar Lipsey, G. R., P. N. Courant, D. D. Purvis, P. O. Steiner, Microeconomics,10th edition, Harper Collins College Publishers, New York, 1993. - Fredric C. Menz, John Mutti, Study Guide to Accompany, Lipsey, Courant, Purvis, Steiner; Microeconomics, 10th edition, Harper Collins, College Publishers, New York, 1993.

Ders ile ilgili dosyalar