Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI |
Birinci düzey |
UHİT 227 |
Zorunlu |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MELTEM ŞAHİN HASSAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MELTEM ŞAHİN HASSAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
KONFERANS
|
Dersin amacı
|
Bu dersi alan öğrencilerin halkla ilişkiler uygulamaları (siyasal kampanyalar, kriz yönetimi, lobicilik vb. tüm tanıma ve tanıtma çalışmaları) kapsamında basın bülteni, bildiri, açıklama, toplantı metni, haber yazmayı öğrenmesi; broşür, kitapçık, yıllık, davetiye hazırlayabilmesi beklenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Halkla İlişkiler Yazarlığı, stratejik olarak planlanmış hedeflere ulaşmak için, kurum içi ve kurum dışı hedef kitleyi ikna etme sürecinde kullanılacak açık ve öz bilgilerin, mesaj haline getirilmesi işidir. “Halkla İlişkiler Yazarlığı” dersi kapsamında, öğrencilerin kurum içi ve kurum dışı hedef kitle için, etkili mesaj oluşturma yöntemlerini kullanarak, haber, bildiri, açıklama, mesaj, deklarasyon yazmak; el ilanı, broşür, basın kiti, el kitabı, davetiye, yıllık, kurumsal gazete, dergi hazırlamak öğretilecektir. Ayrıca, gelişen iletişim teknolojileri ile birlikte internetin, sosyal medyanın kurum yararına nasıl kullanılabileceği aktarılacaktır.
|
1- |
Halkla ilişkiler yazarlığına giriş (halkla ilişkiler)
|
2- |
Halkla ilişkiler yazarının görev sorumlulukları, halkla ilişkiler yazarlığı ve gazetecilik
|
3- |
Halkla ilişkiler yazarlığı ve ikna ikna için etkili mesaj oluşturma
|
4- |
Halkla ilişkiler mesajlarında yazma süreci (problem saptama,konu-hedef kitle saptama, amaç ve hedef oluşturma, uygun medya seçimi, yazım aşaması)
|
5- |
Halkla ilişkilerde yazma süreci (mesaj stratejisini belirleme, mesajın yazımı); basın bildirisi, açıklaması hazırlama
|
6- |
Basın bülteni, basın bildirisi yazma
|
7- |
Geleneksel ve dijital medya için haber yazma
|
8- |
Geleneksel ve dijital medya için haber yazma
|
9- |
Geleneksel ve dijital medya için haber yazma
|
10- |
Geleneksel ve dijital medya için haber yazma
|
11- |
El ilanı, broşür, afiş hazırlama
|
12- |
Açık hava mecralarına mesaj hazırlama
|
13- |
asın kiti, el kitabı, davetiye, yıllık, kurumsal gazete hazırlama
|
14- |
Konuların genel tekrarı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Halkla ilişkiler yazarlığı hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Halkla ilişkiler yazarının görev sorumlulukları, halkla ilişkiler yazarlığı ve gazetecilik meslekleri arasındaki farkları öğrenir.
|
3- |
Halkla ilişkiler yazarlığı ve ikna için etkili mesaj oluşturma hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Halkla ilişkiler mesajlarında yazma sürecini (problem saptama, konu-hedef kitle saptama, amaç ve hedef oluşturma, uygun medya seçimi, yazım aşaması) kavrar.
|
5- |
Halkla ilişkilerde yazma süreci (mesaj stratejisini belirleme, mesajın yazımı); basın bildirisi, açıklaması hazırlama hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Geleneksel ve dijital medya için haber yazma yeteneğini kazanır.
|
7- |
El ilanı, broşür, afiş hazırlama tekniklerini öğrenir.
|
8- |
Açık hava mecraları için mesaj hazırlama yöntemlerini bilir.
|
9- |
Basın kiti, el kitabı, davetiye, yıllık, kurumsal gazete hazırlama konularını kavrar.
|
10- |
Medyayı etkili kullanmayı öğrenir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
akademik ve pratik bilgi sahibidir.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
5
|
25
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
4
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|