Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > TEMEL MATEMATİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL MATEMATİK Birinci düzey BİYMAT101 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BURÇİN SALTIK BAEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR.BURÇİN SALTIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Genel Matematik I in temel konularını ve ilgi alanlarını gözden geçirme
Dersin tanımı Küme, fonksiyon, dizi, limit, süreklilik, türev, türevin uygulamaları gibi genel matematiğin temel konuları.

Dersin içeriği
1- Kümeler, Sayılar
2- Üslü ve Köklü Çokluklar
3- Reel sayılarda bazı kavramlar (tam değer, mutlak değer v.s)
4- İkinci Dereceden Denklem ve Eşitsizlikler
5- Doğrunun Analitik İncelenmesi
6- Fonksiyon Kavramı
7- Bazı Özel Fonksiyonlar
8- Bazı Fonksiyonların Grafiklerinin Pratik Çizimleri
9- Trigonometrik Fonksiyonlar
10- Üstel Fonksiyonlar
11- Limit ve Süreklilik
12- Türev Kavramı
13- Türev Almada Genel Kurallar
14- Bazı Özel Fonksiyonların Türevleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematiğin temel kavramlarını öğretmek
2- Analitik düşünme ve yorum yapma yeteneği kazandırmak
3- Matematiksel düşünmeyi öğrenme ve yeteneklerini geliştirmek
4- İleriki eğitimlerinde gerekli olan matematiksel bilgi ve becerileri kazanmalarına yardımcı olmak
5- Matematiğin kendi sahalarında ne kadar önemli olduğunu kavratmak
6- Öğrendikleri matematiksel bilgileri kendi sahalarında kullanmalarına yardımcı olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 1 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel Matematik I, Mustafa BALCI, Sürat Ün. Yay., İstanbul, (2013) Matematik Analiz, Cilt 1, Mustafa BALCI, Ertem Basım Yayın, Ankara (1997)
Yardımcı Kaynaklar Temel ve Genel Matematik, H. Hacısalihoğlu, M. Balcı, F. Gökdal, Ankara (1988) Analize Giriş, Seyfettin Aydın, Cilt I ve II, Beta Basım Yayın, İstanbul (1994).

Ders ile ilgili dosyalar