Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (doktora) > UZMANLIK ALAN DERSI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 2 Üçüncü düzey TEA 852 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Uzmanlık Alan Dersi 1
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ GÖÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Önder ÇAĞIRAN, Doç. Dr. Ali GÖÇER, Doç. Dr. Kudret ALTUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli -
Dersin amacı Doktora tezi ile ilgili alan bilgisi vermek
Dersin tanımı Doktora tezi, alan bilgisi, danışmanlık

Dersin içeriği
1- Tez çalışması konusunda danışmanlık
2- Tez çalışması konusunda danışmanlık
3- Tez çalışması konusunda danışmanlık
4- Tez çalışması konusunda danışmanlık
5- Tez çalışması konusunda danışmanlık
6- Tez çalışması konusunda danışmanlık
7- Tez çalışması konusunda danışmanlık
8- Tez çalışması konusunda danışmanlık
9- Tez çalışması konusunda danışmanlık
10- Tez çalışması konusunda danışmanlık
11- Tez çalışması konusunda danışmanlık
12- Tez çalışması konusunda danışmanlık
13- Tez çalışması konusunda danışmanlık
14- Tez çalışması konusunda danışmanlık
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma yapma
2- Literatür tarama
3- Tez yazma
4- Atıf yapma
5- Bilimsel yayın üretme
6- Alan hakkında derinlemesine bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5- Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 65 65
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 65 65
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Yürütülen tez çalışması ile ilgili kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar