Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Görüntüleme Teknikleri > SAĞLIK BİLİMLERİNDE YAPAY ZEKA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİNDE YAPAY ZEKA Birinci düzey SEC 238 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET SAİT DÜNDAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. M. Sait DÜNDAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yapay zeka ve makine öğrenimi hakkındaki temel terimleri öğretmek ve konu hakkında genel bilgi kazandırmak
Dersin tanımı Yapay zeka kavramıyla ilgili bilgi edinmek

Dersin içeriği
1- Yapay zeka teknolojisinin tanımı ve tarihçesi
2- Doğal ve Yapay Zeka
3- Yapay zeka teknikleri ve türleri
4- Yapay zeka uygulamaları
5- Yapay öğrenme algoritmaları
6- Yapay zeka programlama dilleri
7- Arasınav
8- Sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri
9- Sağlıkta yapay zeka ve etik
10- Yapay zeka ve insan zekası karşılaştırması
11- İnsan Zekası ve İnsan-Makine İşbirliği
12- Yapay zekada devlet politikaları ve regülasyonlar
13- Yapay zekanın geleceği
14- WEKA ile makine öğrenimi örneği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yapay zeka teknolojisini tanımlar.
2- Yapay zekaya ilişkin temel kavramları irdeler.
3- Yapay zeka tekniklerini ve türlerini kavrar.
4- Yapay zekanın kullanım alanlarını bilir.
5- Sağlıkta yapay zeka kullanımını irdeler.
6- Yapay zekanın avantaj ve dezavantajlarını irdeler.
7- Yapay zekanın sağlık sektörü üzerindeki etkilerini irdeler.
8- Yapay zeka ile ilgili politikaları bilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur.
4- Kullandığı cihazların yapısını ve ne şartlarda kullanması gerektiği konuları hakkında bilgi sahibidir. Radyolojik görüntülerin oluşturulması sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilerek hareket eder.
5- Tıbbi görüntüleme cihazını ve ortamı radyoaktif incelemeye hazır hale getirir. Cihazların kalibrasyonunu kontrol eder, bakım ve tamirinin zamanında yapılmasını sağlar.
6- Radyoaktif inceleme öncesi hastayı hazırlar ve bilgi verir.
7- Görüntülerin elektronik kayıt işlemlerini yapar.
8- Görüntüleme cihazlarının parametrelerini hastaya uygun olarak hekim kontrolünde ayarlar.
9- Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fizik prensipleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü tanı ve tedavi süreçlerini bağımsız veya gerektiğinde hekim eşliğinde yapar.
10- Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
11- Meslektaşları, hasta ve hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar
12- Tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkikler ile ilgili olarak radyolojik anatomi bilgisine sahiptir
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 5
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   45
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Yapay Sinir Ağları ve Yapay Zekâ’ya Genel Bir Bakış, Kadir Öztürk, 2018; Yapay Zekânın Sağlık Alanında Kullanımı: Nitel Bir Araştırma, Şerife Güzel, 2022

Ders ile ilgili dosyalar