Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (y.l.) > YARI İLETKENLER TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YARI İLETKENLER TEKNOLOJİSİ İkinci düzey MBM 510 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ SELDA TOPÇU ŞENDOĞDULAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELDA TOPÇU ŞENDOĞDULAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim
Dersin amacı Yarı iletken teknolojilerini öğrenme
Dersin tanımı yarı iletkelerin temeli, yarıiletkenlerin uygulamaları ve karakterizasyon yöntemleri

Dersin içeriği
1- Atomik yapı
2- Yarıiletkenlere giriş: İletken,yarıiletkenve yalıtkan maddelerin temelözellikleri
3- Yarıiletkenlere giriş: Bant Teorisi
4- Teorik verimlilik hesaplama
5- Yarıiletkenler uygulama alanları: a) pnp iki-kutuplu eklem transistörler b) npn iki-kutuplu eklem transistörler
6- Yarıiletkenler Uygulama Alanları (devam): Solar paneller
7- Yarıiletkenler Uygulama Alanları (devam):metal oksit yarı iletkenlerin uygulamaları
8- Karakterizasyon yöntemleri :Fotolüminesans spektroskopisi yöntemi
9- Karakterizasyon yöntemleri :Fourier Dönüşümlü Kızılötesi Spektroskopisi yöntemi
10- Karakterizasyon yöntemleri :Raman spektroskopisi yöntemi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletken, yarıiletken ve yalıtkan maddeler arasındaki temel farklılıkları açıklayabilecektir.
2- Yarıiletken yapıların karakterizasyon yöntemlerini açıklayabilecektir.
3- Yarıiletken yapıların kullanım alanlarını açıklayabilecektir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 9 27
Ara sınavlar 2 6 12
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Semiconductor Physics and Devices Basic Principles, Donald A. Neamen
Yardımcı Kaynaklar Karışık ders notlarından derleme

Ders ile ilgili dosyalar