Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > KONUŞMA-ANLAMA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KONUŞMA-ANLAMA I Birinci düzey JDE 333 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Dinleme-anlama yeteneğinin artırılması
Dersin tanımı Dinleme ve soru-cevap yöntemiyle pekiştirme

Dersin içeriği
1- Ders içeriği ve kullanılacak kaynakların tanıtımı. JLPT N3 seviyesinde deneme sınavı (öğrencilerin durumunu görmek için)
2- Karşılaşma ( Kendini takdim etme , başka birini takdim etme (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 1) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar (1)
3- tel ve benzeri yerlerde konuşma dilinde kullanılan resmi ve gayri resmi ifadeler JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 1) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar (2)
4- Konuşma dilinde sıklıkla kullanılan rivayet ve söylenti (resmi ve gayri resmi) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 1) soru tipleri ile ilgili deneme testi
5- Konuşma dilinde kullanılan teklif ve öneri (resmi ve gayri resmi) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 2) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
6- İstenmeyen bir durumun karşıdaki kişiye aktarımı (resmi ve gayri resmi) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 2) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
7- Bir konu ile ilgili (telefon) resmi ve gayri resmi mesaj bırakıp mesaj almak JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 2 ) soru tipleri ile ilgili deneme testi
8- Ara Sınav
9- Sağlıkla ilgili ifadeler JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 3) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
10- Terminal, istasyon, durak ve havaalanında kullanılan ifadeler (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 3) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
11- Davet, Daveti kabul etme ve reddetme (resmi ve gayri resmi ifadeler) LPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 3) soru tipleri ile ilgili deneme testi
12- Hedef belirtmek, teşvik etmek (resmi ve gayri resmi ifadeler) JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 4 ) soru tipleri ile ilgili alıştırmalar
13- Serbest Rol play çalışması JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 4 ) soru ipleri ile ilgili alıştırmalar
14- Serbest Rol play çalışması JLPT N2 seviyesine hazırlanmak için (Mondai 4 ) soru tipleri ile ilgili deneme testi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Japonca konuşma becerisi gelişir. (orta seviye)
2- Japonca orta seviye dinleme becerisi gelişir. (orta seviye)
3- Japonca saygı dilini geliştirir. (orta seviye)
4- Sözlü iletişimde orta düzey dil bilgisi yapılarını kullanır.(orta seviye)
5- Dinlediği konuşmanın içeriğini anlar.(orta seviye)
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     107
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Nihongo namachūkei : kiite oboeru hanashikata. Chū-jōkyū hen 2 Nihongo So-Matome (for JLPT) N2 Chokai (Listening Comprehension)
Yardımcı Kaynaklar Shin Kanzen Masuta Chokai Nihongo Noryoku Shiken N2

Ders ile ilgili dosyalar