Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.dr.) > HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ Üçüncü düzey VFZ-633 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. EBRU ÇETİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Nazmi ÇETİN Doç. Dr. Ebru ÇETİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ders, genel sunumlar, İnteraktif CD gösterimleri
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere hücre kültürü teknikleri hakkında temel bilgi vermektir.
Dersin tanımı Bu derste hücre kültürü teknikleri anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Genel Giriş
2- Kültüre alınan hücrelerin biyolojisi
3- Laboratuvar dizaynı ve ekipmanı
4- Aseptik teknik ve sterilizasyon
5- Rutin hücre kültürü
6- Primer hücre kültürü
7- Hücrelerin saklanması
8- Hücre klonlaması
9- Hücre klonlaması
10- Kültür Değişimleri
11- Yeni hücre çalışmaları için bilgiler
12- Hayvan hücrelerinden ürünler
13- Hücre kültüründe deneyler
14- Hücre kültüründe deneyler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- hücrelerin biyolojisi öğrenme
2- Aseptik teknik ve sterilizasyonun önemini anlama
3- Laboratuvar dizaynı ve ekipmanlarını öğrenme
4- Hücre kültüründe deneyler yapma
5- Laboratuvar dizaynı ve ekipmanlarını öğrenme
6- Hücre kültüründe deneyler yapma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Animal Cell Culture by Pollard and Walker
Yardımcı Kaynaklar Cell Culture by Jakoby and Pastan

Ders ile ilgili dosyalar