Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > EGZERSİZDE KAN PARAMETRELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EGZERSİZDE KAN PARAMETRELERİ İkinci düzey EGF 521 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ASUMAN GÖLGELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif, sınıf dersi
Dersin amacı Egzersiz sırasında ve sonrasında kan parametrelerinde meydana gelen değişiklikler, ilgili mekanizmaların açıklanması yeni yayınların değerlendirilmesi
Dersin tanımı Kan ve egzersiz ilişkisinin incelendiği seçmeli ders

Dersin içeriği
1- Kan parametreleri nelerdir?
2- Hematopoezis ve etkileyen faktörler
3- Egzersiz ve kemik iliği
4- Egzersiz ve endotel hücresi
5- Egzersiz ve eritropoietin
6- Egzersiz ve hematokrit, hemoglobin
7- Egzersiz ve sedimantasyon
8- Egzersiz ve platelet fonksiyonu
9- Egzersiz ve koagülasyon faktörleri
10- Egzersiz ve fibrinolizis
11- Egzersiz ve granülositler
12- Egzersiz ve Lenfositler
13- Egzersiz ve eritrositer parametreler
14- Egzersiz ve eritrosit deformabilitesi, kan viskozitesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hematopoez ve etkileyen faktörleri öğrenmek
2- Egzersizin kemik iligi kok hücrelerine olan etkisini anlamak
3- Egzersizin eritropoeze etkisi hakkında bilgi sahibi olmak
4- Egzersiz ve vasküler endotel ilişkisini bilmek
5- Egzersiz ve hemostaz, koagülasyon, platelet ilişkisini anlamak
6- Egzersiz ve lökositler hakkında bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Guyton and Hall, 12. baskı, 2013
Yardımcı Kaynaklar Vander, İnsan Fizyolojisi, 13. Baskı. Berne RM., Levy MN,Principles of Physiology, Third ed., 2000. Ganong WF., Review of Medical Physiology, twenty-first edition, 2003. Silverthorn DU., Human Physiology, third edition, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar