Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > HÜCRE ZAR YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HÜCRE ZAR YAPISI VE ÖZELLİKLERİ Üçüncü düzey TIM 602 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans ve Yüksek Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Hamiyet Dönmez-Altuntaş
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders haftada 2 saat teorik olarak yürütülür.
Dersin amacı Hücre zarının yapı ve özelliklerini öğrencilere öğretmek.
Dersin tanımı Hücre zarının yapısı ve özellikleri

Dersin içeriği
1- Genel zar yapısı ve özellikleri
2- Hücre içi zarların yapısı ve özellikleri
3- Zar yapısındaki lipitlerin özellikleri
4- Zar yapısındaki proteinlerin özellikleri,
5- Glikoproteinler ve glikolipitler
6- Glikokaliks, sitoiskelet,
7- Hücrelerarası bağlantılar
8- Zar reseptörlerinin genel özellikleri ve sinyal iletimi
9- Ekzositoz, salgı veziküllerinin özellikleri, endositoz
10- Zar lipit ve proteinlerinin sentezi
11- Zar proteinlerinin çeşitlenmesi ve hedefleri
12- İyon, katyon ve anyon taşıyıcıları
13- Gap junctionlar; zar ATPazlarının özellikleri
14- Bakteri zarında transport
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel zar yapısı ve özelliklerini öğrenmek
2- Zar yapısındaki lipitlerin, proteinlerin, glikoproteinlerin ve glikolipitlerin özelliklerini kavrsmak
3- Glikokaliks, sitoiskelet, hücrelerarası bağlantıları anlamak
4- Zar reseptörlerinin genel özellikleri ve sinyal iletimini öğrenmek
5- Ekzositoz, salgı veziküllerinin özellikleri, endositozu öğrenmek
6- Zar lipit ve proteinlerinin sentezini anlamak
7- Zar proteinlerinin çeşitlenmesi ve hedefleri kavramak
8- İyon, katyon ve anyon taşıyıcıları öğrenmek
9- Gap junctionlar; zar ATPazlarının özelliklerini öğrenmek
10- Bakteri zarında transportu kavramak

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 7 91
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir. G. M. Cooper and R.E. Hausman, (2016) The Cell: A Molecular Approach (7th Ed), ASM Press and Sinauer Associates. Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Web sayfaları ve ilgili makaleler

Ders ile ilgili dosyalar